استخدام

نحوه جستجوی کار به صورت کارآمد

امروزه جستجوی کار خیلی راحت شده است و به دلیل وجود وب سایت‌ها و پلتفرم‌های کاریابی، شما به آسانی می‌توانید آگهی‌هایی را در خصوص استخدامی ‌پیگیری کنید و برای آنها تقاضای استخدام خود را ارسال کنید. چنانچه از پیشینه و سابقه کاری برخوردار هستید یک کارنامه کاری و تخصصی برای خود تولید کنید. اما اگر پیشینه‌ای ندارید، می‌توانید زبردستی‌ها و دوره‌های فراگیری را که پشت سر گذاشته‌اید و همچنین سوابق تحصیلی خود را در کارنامه کاریتان یادداشت کنید. حتی می‌توانید در بررسی و تفحص شرایط کارآموزی باشید و به وسیله سایت‌های رزومه ساز اینترنتی معتبر می‌توانید یک رزومه جامع برای خود تهیه کنید.

روش‌های جستجوی کار موثر

راه های جستجوی کار

شیوه‌های جستجوی کار و کاریابی در کشور ایران معمولا برای اکثر ما کاری دشوار و پیچیده است. برای این مسئله بایستی کفشی آهنین به پا کنید. ولی با دارا بودن علم، سعی و کوشش بالا می‌توان به مقصود خود دست پیدا کنید. زیاد فرقی ندارد در چه شرایطی قرار دارید. جستجوی شغل با درآمد و موقعیت مطلوب چالشیست که معمولا جلوی راه همه ما خواهد بود.

نخست بایستی تصمیم بگیرید که در قیاس با قابلیت‌هایتان چه کاری را جهت امتداد زندگیتان باید انتخاب کنید. پس از آن به وسیله یکی از روش‌های عرضه شده نسبت به پیدا کردن کار مورد علاقه مبادرت نمایید. با سعی و کوشش در مسئله استخدامی‌، مسلما می‌توانید کار مدنظر خود را بیابید، در مجموع شیوه‌های متنوعی جهت جستجوی کار مناسب وجود دارد.

هر شخصی بر اساس قابلیت‌ها و توانایی خود می‌تواند یکی از روش‌ها را تعیین کند. بایستی دقت نمایید که شیوه‌های زیر وسیله‌ای جهت رسیدن به کار هستند ولی استخدام پایانی وابسته به شخص و شیوه کارکرد آن دارد.

نیازمندی‌های روزنامه‌ها

رایج ترین و قدیمی‌ترین شیوه استخدام و پیدا کردن کار، جستجوی شغل در روزنامه‌های پر تیتراژ و شناخته شده است. از قدیم روزنامه‌ها دارای هواداران زیادی بوده است.

در حال حاضر مردم با وجود وب سایت‌های آنلاین و پلتفرم‌های اینترنتی خیلی کم به روزنامه‌ها رجوع می‌کنند . اشکال این شیوه آن است که مشاغل به علل زیر خیلی کم جهت استخدام پرسنل جدید سراغ روزنامه می‌روند:

  • سطح کیفی پایین روزنامه‌ها
  • اثربخشی کوتاه مدت
  • کم بودن مخاطب
  • شلوغ بودن صفحات

سایت‌های اینترنتی استخدام

یکی دیگر از روش‌های جستجوی کار موثر ، سایت‌های اینترنتی استخدام است. بعضی دیگر از اشخاص روش‌های متمایزی را جهت یافتن کار بکار می‌برند. این اشخاص جهت پیدا کردن صاحب کار مناسب، کارنامه کاری خود را نوشته و در یکی از سایت‌های کاریابی آنلاین نشر می‌دهند.

مزایای این شیوه ، جلوگیری از رفت و آمد‌های بیجا  به موسسات و ارتباط گرفتن با صاحب کار‌های نامناسب است. همچنین لازم نیست اشخاص جهت تهیه روزنامه از منزل خارج شوند یا هزینه کنند.

ولی اشکال پیدا کردن کار به وسیله درج آگهی در سایت این است بعضی سایت‌ها وجهی را جهت حق عضویت یا درج آگهی از کارجویان درخواست می‌کنند.

تبلیغات تلویزیون

یکی از روش‌های جستجوی کار موثر تبلیغات تلویزیون است. تلویزیون سیستمی خیلی جالب و جذاب برای منتقل نمودن پیام‌ها به شنونده است. این سیستم یکی از رسانه‌های پرطرفدار و پرمخاطب به حساب می‌آید. بدین جهت مورد ملاحظه خیلی از موسسات واقع می‌شود.

اگرچه به علت بالا بودن هزینه‌های هر موسسه‌ای، امکان تبلیغ در تلویزیون را ندارد. با این حال برخی اوقات موسسات و نهاد‌ها برای استخدام پرسنل جدید در این رسانه تبلیغ می‌کنند.

در این صورت بایستی به این سیستم پرطرفدار و پر مخاطب دقت ویژه‌ای نمود. جستجوی کار در این رسانه یک کار رایج و جالب خواهد بود.

آزمون‌های استخدامی

بعضی از نهاد‌ها و موسسات معتبر برای کامل کردن کادر کاری خود مبادرت به برگزاری آزمون می‌کنند. این تست اغلب می‌تواند به وسیله خود موسسه برگزار شود. برخی اوقات هم آزمون‌ها به صورت کامل به وسیله سازمان سنجش برگزار می‌شود. در آزمون‌های جامع نهاد‌ها و موسسات متنوع تماما تقاضای نیروی کار خود را درج می‌کنند.

سازمان سنجش پس از این تست به ترتیب رتبه ، مراجعه کنندگان پذیرفته شده را برای استخدام به موسسات معرفی می‌کند. از دیگر شیوه‌های جستجوی کار می‌توان به این مورد اشاره کرد. در این صورت بایستی حتما این روش را مورد توجه قرار دهید.

صفحات فرصت شغلی موسسات

بعضی موسسات جهت استخدام کارمندان مورد نظر خود از صفحات ویژه در سایت موسسه استفاده می‌کنند. این صفحات مسلما تنها در سایت خود موسسات موجود هستند. به عبارتی جهت مشاهده شرایط و تکمیل نمودن فرم استخدام بایستی به سایت موسسه مدنظر وارد شوید. پس نخست  بایستی موسساتی که رشته تخصصی شما را  احتیاج دارند ، پیدا کنید. پس از آن وارد سایت هر یک از آن‌ها به شکل جداگانه شوید.

صفحه شغلی یا استخدام را پیدا کنید ، شرایط آن را به طور کامل بخوانید  چنانچه تمایل داشتید فرم را کامل کنید و منتظر بمانید تا از سوی موسسه با شما تماس گرفته شود.

آشنایی با سایت‌های جستجوی کار اینترنتی

سایت های جستجوی کار

شما به آسانی می‌توانید با رجوع به سایت‌های جستجوی کار اینترنتی معتبر ، بهترین و مناسب ترین فرصت‌های شغلی مربوط به حرفه و تخصص خود را در رشته‌های متنوع پیدا کنید. برای این عمل بایستی در سایت مورد نظر بر روی منوی استخدام کلیک نمایید.

صفحه ای برای شما به نمایش گذاشته می‌شود که می‌توانید کار مورد علاقه و مورد نظر خود را به شیوه کاملا پیشرفته با فیلتر کردن بخش‌هایی که قرار داده شده مانند طبقه بندی مشاغل، نوع کار، شهر و … جستجو کنید.

با این اقدامات فهرست نتایج جستجو را خواهید دید که می‌توانید شغل مورد نظر خود را از میان آنها تعیین کنید. ولی به منظور اینکه بتوانید آن کار را تایید کرده تا کارنامه کاری شما به شیوه خودکار برای صاحب کار فرستاد شود بایستی در سایت مورد نظر ثبت نام نموده و کارنامه کاری خود را ثبت کنید.

جمع بندی:

جستجوی کار همانطور که در این مقاله به آن پرداخته شد با روش‌های متنوعی امکان پذیر است. که هر کدام را به صورت جداگانه و کامل توضیح دادیم. برای پیدا کردن کار می‌توانید با استفاده از این روش‌ها به شغل مورد نظر و مورد علاقه خود دست پیدا کنید. برای اینکه بتوانید خیلی زود به کار مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید بهتر است این مطلب را تا آخر مطالعه نمایید

سوالات متداول

چطور میتونم رزومه خودم رو بسازم؟

کافیه دانشکار رزومه رو سرچ کنید و به صفحه رزومه ساز ما رفته و رزومه حرفه‌ای خودتون رو بسازید.

آیا در سایت شما فرصت کارآموزی هم وجود دارد؟

بله کافیست در صفحه فرصت شغلی ما فیلتر کارآموزی و کارآموزی منجر به استخدام را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا