بلاگ دانشکار تغییر ماهیت داد! از ظاهر جدید لذت ببرید

استخدامبررسی مشاغل

شغل پاره وقت چیست؟

شغل پاره وقت چیست و چرا افراد یک جامعه باید به دنبال یافتن آن هستند؟ اساسا آگهی شغلی چیست و چرا باید به آن اهمیت داد؟ فارغ از اینکه شما در چه شغلی مهارت دارید باید برای خودتان یک شغل پاره وقت ایجاد کنید. برای مثال شما در شغل برنامه نویسی مهارت دارید می‌توانید طراحی وب سایت را انتخاب کرده و به آن مشغول شوید. اگر در موسیقی مهارت دارید می‌توانید به تدریس سازی که بلد هستید مشغول شوید.

فقط کافی است مهارت های خود را شناسایی کرده و به شغلی در آن زمینه مشغول شوید. در این صورت کافی است شما در سایت های فیریلنسی عضو شده و مهارت ها و نمونه کار و سوابق خود را در اختیار کارفرمایان آن شرکت قرار دهید. در هر صورت انواع مختلفی از مشاغل پاره وقت وجود دارند که برحسب علاقه‌تان می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

چالش‌های پیش روی شغل دوم چگونه است.

شغل پاره وقت شغل دوم مناسب کارمندان

در آگهی شغلی شاید شما با اسم شغل پاره وقت روبرو شده باشید و یا شاید با شنیدن آن به شغل دوم خود فکر کنید. به این موضوع می‌اندیشید که شغل اول به خودی خود سخت است حالا چه برسد به شغل دوم. یافتن بهترین شغل دوم شاید از پیدا کردن شغل تمام وقت ساده تر باشد.

سوالاتی که ممکن است پیش بیاید

1-با داشتن چند ساعت وقت آزاد می‌توان شغل دوم خوبی داشت؟

2-هزینه و درآمد های شغل دوم چقدر است و آیا ارزش دارد؟

3-چه میزان مهارت برای داشتن شغل دوم مناسب نیاز است؟

4-آیا می‌توان به وسیله آن خطر بیکار شدن را حذف کرد؟

5- چگونه می‌توانیم شغل دوم و یا پاره وقت داشته باشیم در صورتی که وقت نداشته باشیم

 در ادامه به همه این موضوعات به طور کامل پرداخته خواهد شد.

با داشتن چند ساعت وقت آزاد می‌توان شغل دوم خوبی داشت؟

شغل دوم نسبت به شغل اول و اصلی می‌تواند ساعات کمتری را در یک روز و یا در یک هفته به خود اختصاص دهد. لذا می‌توانیم دو و یا حتی چند شغل نیمه وقت را داشته باشیم. این موضوع سبب می‌شود از ساعاتی که در طول روز داریم استفاده بهینه ای داشته باشیم. همچنین می‌تواند موجب افزایش سطح مهارت در تجربه جدید،افزایش سطح امنیت مالی و به طبع خود باعث امنیت فکری شما نیز خواهد شد. ساعات شغلی کار پاره وقت در آگهی شغلی بسیار انعطاف‌پذیر است . لذا افراد به جای داشتن یک شغل اصلی چند کار نیمه وقت به صورت شغل دوم را ترجیح می‌دهند.

اما برای کارفرمایان این موضوع  به شکل دیگری است. معمولا کارفرمایان زمانی در آگهی شغلی به سراغ  کارمند پاره وقت می‌روند که می‌خواهند هزینه کمتری را نسبت به کارمند تمام وقت بپردازند. هزینه و زمان کمتر همیشه برای کارفرمایان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

هزینه و درآمد های شغل دوم چقدر است و آیا ارزش دارد؟

شغل دوم معمولا از درآمد کمتری نسبت به مشاغل اصلی برخوردار است. اما همین درآمد می‌تواند بسیاری از مخارج ماهانه شما را پوشش داده و موجب قوت قلب شما شود. مانند: پرداخت قبوض و خوراک خانواده و… .

البته برای کارفرمایان هزینه یک کار پاره وقت قالبا نصف هزینه شغل تمام وقت است.

چه میزان مهارت‌هایی برای داشتن شغل پاره وقت لازم است؟

معمولا در آگهی‌های شغلی که در خصوص شغل پاره وقت منتشر می‌شود، مهارت‌های کمتری نسبت به شغل‌های دائمی درخواست می‌شود. البته در بعضی مشاغل، مهارت‌های خاصی نیاز است که فرد کارجو باید تسلط کافی بر آن‌ها داشته باشد. بنابراین شما می‌توانید با کمترین مهارت تجربه داشتن یک شغل پاره وقت را برای خود رقم بزنید.

در بسیاری از موارد، با توجه به نیاز کارفرما، کارجویان مشاغل پاره وقت به نیروی اصلی آن سازمان تبدیل می‌شوند. کارجویی که در ابتدای کار با کمترین مهارت شروع کرده بود با آموزش های تجربی در زمان کار و کسب تجربه به مرور زمان تبدیل به یک کارمند حرفه ای در زمینه کار خود تبدیل شده است.

در آگهی شغلی برای کارفرما

یک شغل نیمه وقت و ساعتی امکان کار با افراد حرفه ای در هر حوزه که دست مزد بالایی را دارند برای کارفرما میسر می‌کند. در صورتی که ممکن بود کار با اینگونه افراد حرفه ای هزینه بالایی را در بر داشته باشد که کارفرما از پس هزینه های او بر نخواهد‌آمد.

آیا می‌توان به وسیله آن خطر بیکار شدن را حذف کرد؟

آگهی های شغلی در زمینه کار نیمه وقت به هیچ عنوان سخت تر از شغل اول نیست. فقط کافی است سری به سایت های کاریابی بزنید مانند دانشکار و…تا صدها شغل دوم مناسب با حوزه کار خود بیابید. در ضمن این را بگوییم که از دست دادن شغل پاره وقت به هیچ عنوان شرایط مالی خانواده را با مشکل روبرو نمی‌کند.

اما این موضوع برای کارفرما در آگهی شغلی متفاوت است از آنجا که در این حوزه گاها به مهارت کمتری احتیاج دارد همواره افرادی وجود دارند که کارفرما بتواند با ثبت آگهی شغلی رایگان در سازمان هایی مانند دانشکار…براحتی آنها را جذب کند.

چگونه می‌توانیم شغل پاره وقت داشته باشیم در صورتی که وقت نداشته باشیم

این موضوع را نباید هرگز فراموش کرد که حتی رییس جمهور هم در طول روز و یا هفته ساعاتی خالی دارد که بتواند به فعالیت های روزمره خود برسد. در نتیجه شما نیز وقت های آزاد زیادی دارید که بتوانید در آن به فعالیت های مفید ودرآمد زا بپردازید.

اول از همه شما باید برای استخدام یک آگهی شغلی نیمه وقت کار هایی که در طول 24 ساعت شبانه روز انجام می‌دهید یک لیست تهیه کنید. سپس ببینید برای هر کدام چقدر زمان، صرف می‌کنید و چقدر زمان آزاد دارید آنگاه خواهید دید در زندگی هر فرد ساعت های خالی بسیاری وجود دارد.

شغل پاره وقت و حقوق

نتیجه گیری

ما در این مقاله به یکی از موارد آگهی های شغلی کار نیمه وقت پرداختیم و فهمیدیم که ما برای بهبود سطح درآمد خود و جلوگیری از زمان های از دست رفته می‌توانیم علاوه بر شغل اصلی به مشاغل نیمه وقت در زمان وقت آزاد خود بپردازیم. همچنین یافتیم برای این که در صورت از دست رفتن شغل نیمه وقت ما هیچ نگرانی بابت بیکاری نخواهیم داشت و با عضویت در سایت های کاریابی مانند دانشکارمی‌توانیم به مشاغل دیگر در حوزه فعالیت خود کار کرده و با کسب تجربه بیشتر در طول زمان به یک نیرو با تجربه تبدیل می‌شویم. امروزه داشتن نیروی با تجربه در هر یک از مشاغل کاری آرزوی هر کارفرمایی می‌باشد.

سوالات متداول

چه میزان مهارت برای داشتن شغل دوم مناسب نیاز است؟

معمولا در آگهی‌های شغلی که در خصوص شغل پاره وقت منتشر می‌شود، مهارت‌های کمتری نسبت به شغل‌های دائمی درخواست می‌شود. البته در بعضی مشاغل، مهارت‌های خاصی نیاز است که فرد کارجو باید تسلط کافی بر آن‌ها داشته باشد. بنابراین شما می‌توانید با کمترین مهارت تجربه داشتن یک شغل پاره وقت را برای خود رقم بزنید.

هزینه و درآمدهای شغل دوم چقدر است و آیا ارزش دارد؟

شغل دوم معمولا از درآمد کمتری نسبت به مشاغل اصلی برخوردار است. اما همین درآمد می‌تواند بسیاری از مخارج ماهانه شما را پوشش داده و موجب قوت قلب شما شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا