بررسی مشاغل

بازار کار ایران

در حال حاضر در بازار کار ایران مسئله ای که بسیار حائز اهمیت و ضروری است و بایستی به آن حتما دقت شود مهارت و تبحر کاری است، چنانچه شما شخصی کاربلد، شایسته، متبحر و متخصص هستید به هیچ وجه بیکار نخواهید ماند.

در هر صورت چنانچه در پیچ و تاب تعیین شغل مضطرب و سردرگم هستید یا کار کنونی شما درآمد و سود دهی زیادی ندارد و یا به هر علتی می خواهید بدانید مالکان چه کسب و کاری در ایران در حال پارو کردن پول هایشان هستند این مبحث را تا پایان آن مطالعه کنید تا با کارها و مشاغل پر درآمد در ایران آشنا شوید با ما همراه باشید.

معرفی انواع مشاغل در بازار کار ایران

آینده شغلی در بازار کار ایران

کدام یک مشاغل در بازار کار ایران می توانند مناسب ترین باشند که مطابق آن به سراغ تعیین رشته تحصیلی بروید؟ با ما همراه باشید تا شما را با بهترین شغل ها آشنا سازیم.

• پزشکی

این رشته یکی از بهترین رشته های تحصیلی در دانشگاه است که بازار کار خیلی عالی دارد. اگرچه شمار کسانی که جهت تحصیل در این رشته مبادرت می کنند تعداد چشمگیر و بسیاری است ولی با این وجود همچنان کشور به شمار بیشتری جهت کامل شدن کادر درمانی خود احتیاج دارد.

اشخاصی که در این رشته تحصیل کرده اند خیلی کم پیش می آید که بیکار باشند و نرخ بیکاری آنها حدود صفر است. به علت دشواری کاری که این رشته دارد یکی از سودآور ترین کار ها به حساب می آید.

• رشته کامپیوتر

فناوری، اثر بخشی بسیاری بر روند تحصیلی اشخاص و نیز تعیین رشته آنها گذاشته است. لوازمی که روزانه بکار برده می شوند و به ابزار های اولیه زندگی هر کس و هر موسسه ای مبدل شده است همین لپ تاپ ها و کامپیوتر ها هستند که شناخت روال کار با این ابزار به اشخاص کاربلد احتیاج دارد. بکارگیری مرتب از فناوری و کامپیوتر ها در همه موسسات، دانش آموزان را به این تشویق نموده که رشته کامپیوتر را جهت تحصیل انتخاب کنند و به راحتی وارد بازار کار ایران شوند.

• رشته مدیریت MBA

امروزه این رشته یکی از محبوب ترین و سودآورترین رشته های تحصیلی به حساب می آید. موسسات و نهاد ها هم در خصوص این رشته واکنش خوبی نشان می دهند. دانش آموزان و دانش آموختگان با تعیین این رشته می توانند به صورت تخصصی تبحر های مدیریتی را آموزش ببینند و آنها را به منزله برگ برنده در زمان استخدام بکار ببرند. رشته مدیریت در بازار کار ایران بسیار موثر بوده زیرا که همه موسسات به مسئولان کاربلد و متخصصی در این زمینه نیاز دارد.

• حقوق

شمار خیلی زیاد پرونده های حقوقی در دادسرا ها حاکی از آن است که رشته حقوق می تواند از بهترین و کارآمدترین رشته های تحصیلی جهت کار باشد. امروزه شمار وکلایی که داریم نصف آن مقدار از پرونده هایی است که مردم احتیاج دارند. در این صورت چنانچه به تبصره و بند های قانونی علاقمند هستید می توانید این رشته را جهت تحصیل برگزینید و درآمد زیادی هم در آینده داشته باشید.

• حسابداری

از دیگر رشته های مورد نیاز در بازار کار ایران حسابداری است. حسابداری یکی از رشته هایی است که هر موسسه ای به آن احتیاج دارد و چنانچه دوست دارید در این رشته تحصیل کنید بایستی گفت بهترین گزینه ای است که می توانید انتخاب کنید.

همه موسسات از کوچک و بزرگ دولتی گرفته تا موسسات خصوصی، جملگی به یک حسابدار ماهر احتیاج دارند تا به راحتی بتوانند یک اظهار نامه مالیاتی تدارک ببینند، حساب های موسسه را بررسی کنند، در خصوص بودجه و بودجه بندی نظراتی را ارائه دهد و در مجموع به امور مالی موسسه رسیدگی کند. حسابداری یکی از رشته های مناسب برای سودآوری و درآمد هم می تواند باشد چرا که حقوق تقریبا خوبی دارد. شما میتوانید فرصت های شغلی حسابداری را هم در سایت ما بررسی کنید.

آشنایی با مشاغل فنی پر درآمد در بازار کار ایران

آشنایی با مشاغل فنی پر درآمد در بازار کار ایران

اشخاص دانش آموخته بسیاری هستند که از نبود کار مطلوب اعتراض دارند ولی امروزه شغل های فنی سودآوری در بازار کار ایران وجود دارند که احتمالا این اشخاص از آنها خبر ندارند. این شغل ها از امنیت کاری خیلی بالایی برخوردارند و فعلا اشباع نشده اند. در واقع داشتن قابلیت و تبحر سبب می شود آینده کاری اشخاص به صورت کاملی تضمین شود. در این مبحث قصد داریم در خصوص بعضی از مشاغل پر درآمد فنی مطالبی را ارائه دهیم که این شغل ها نیاز به تحصیلات دانشگاهی عالی ندارند.

اشخاص با به دست آوردن مهارت و تبحر توسط آموزشگاه های موثق و مطمئن که زیر نظر نهاد فنی حرفه ای است می تواند در دوره های آموزشی که این سازمان برگزار می کنند حضور یافته و به مهارت کافی دست پیدا کنند و جهت ورود به بازار کار خود را آماده کنند. این دوره ها به وسیله اساتید ماهر و حرفه ای در حیطه خود تعلیم داده می شوند. در نهایت خیالتان آسوده است که در اتمام دوره به شخصی حرفه ای و کاربلد مبدل می شوید.

• تعمیرات موبایل، لپ تاپ و تبلت

یکی از مشاغل پردرآمد فنی در بازار کار ایران، تعمیرات گوشی، تبلت و لپ تاپ است که معمولا به سرمایه آنچنانی احتیاج ندارد. امروزه وسایل دیجیتالی نظیر لپ تاپ، موبایل و تبلت به یکی از احتیاجات هر شخصی مبدل شده است که حتی مدت خیلی کمی هم نمی تواند از آن دور بماند. بالا رفتن نرخ این لوازم ضروری سبب شده در صورت نقص آن، اشخاص میل بیشتری به تعمیر آن ها داشته باشند. بدین علت بازار کار تعمیرات این ابزار بسیار پر رونق شده است.

• نصب و تعمیرات دوربین مدار بسته

آشنایی با مشاغل فنی پر درآمد در بازار کار ایران

جهت فراهم سازی امنیت و بازرسی مراکز دولتی و خصوصی و حتی آپارتمان های مسکونی، تجاری، اداری، مراکز خرید و… دوربین مدار بسته می تواند بهترین گزینه باشد و این شغل رونق زیادی پیدا کرده است. بکارگیری این ابزار در بعضی مشاغل کاملا الزامی و اجباری است. در نهایت با بالا رفتن تقاضا جهت نصب این وسیله، بازار کار این شغل بسیار گسترش یافته است.

• تعمیرات لوازم خانگی

از دیگر مشاغل پردرآمد فنی در بازار کار ایران می توان به تعمیرات لوازم خانگی اشاره کرد. امروزه وسایل برقی مختلفی در مارک های متنوعی در بازار موجود هستند من جمله ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، یخچال، جاروبرقی و… که همواره از نرخ بالایی هم برخوردارند و در صورت نقص، تعمیر آن ها معمولا به صرفه تر و اقتصادی تر از تعویض آن ها است. بدین علت بازار کار این شغل رونق زیادی یافته است و به یکی از شغل های پر درآمد تبدیل شده است.

جمع بندی

در این مقاله هدف آن است که شما را با انواع مشاغلی که در بازار کار ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و به نوعی سودآوری و درآمد زیادی دارند آشنا سازیم. مسئله ای که در بازار کار بایستی به آن توجه ویژه ای شود تبحر و مهارت است. چنانچه دارای این خصوصیت باشید به هیچ وجه بیکار نخواهید بود.

سوالات متداول

چه مشاغلی در ایران بازار کار بهتری دارند؟

مشاغل سنتی همچون پزشکی، مهندسی به خصوص مهندسی کامپیوتر، حسابداری و مدیریت هنوز هم در ایران بازار کار بسیار خوبی دارند.

چه مشاغل فنی پر درآمدی در ایران وجود دارد؟

از مشاغل پر درآمد فنی داخل ایران میتوان به تعمیرات لپ‌تاپ، موبایل و تبلت، تعمیرات لوازم خانگی، نصب و تعمیر دوربین مداربسته اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا