دسته‌بندی نشده

وقتی کارآموز برنامه نویسی بودم

این پست در اصل برای انتقال تجربه درست شده. پس همین الان اگه تجربه‌ای در مورد کارآموزی برنامه نویسی دارید توی کامنتا برامون بنویسید. سوالی هم دارید بنویسید یا ما یا دیگران جواب میدن

در ادامه تجربه نویسنده از دوره کاراموزی رو بخونید حتما.

تو این مقاله قراره خیلی از قواعد بلاگمون رو عوض کنیم و کمی حالت درد و دل دوستانه با هم داشته باشیم. یادمه اولین روزهایی بود که تازه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده بودم و چون معافیت سربازی داشتم به دنبال کار افتادم. اول مسیر بودم و حاضر برای کار به عنوان کارآموز برنامه نویسی، چون رشته دانشگاهیم IT بود.

بعد کلی شرکت که سرزدم یکیشون منو قبول کرد. ولی قبلش کلی سوال ازم پرسید؛ در مورد دروسی که تو دانشگاه پاس کردم، پروژه‌های دانشگاهی که انجام دادم، و سوالات دیگه‌ای که اون موقع جواب درستی براشون نداشتم چون تجربش رو هم نداشتم. مثلاً یادمه ازم در مورد دیزاین پترن‌ها پرسید که من تا جوابش رو بدم تقریباً دو بار گلوم از خشکیِ استرس ترک خورد.
تو چند ماهی که به شکل کارآموز اونجا کارکردم، تقریباً پایه و اساس همه کارایی که الان میکنم رو یاد گرفتم از همون دیزاین پترن‌ها تا کد های تمیز و قابل نگهداری و قابل توسعه، از سیستم عامل لینوکس تا الگوریتم ساختمان داده، همه این موضوعات رو تو همون چند ماه یاد گرفتم. آره اون چند ماه تقریبا به شکل فول استک کار کردم و تیم نداشتم. بعد یواش یواش شرکتش بزرگ شد و من دیگه تو یه تیم بودم و چالش‌های خودش رو داشت.
کدها قاطی میشد، یکی تغییر ایجاد میکرد تو کد اصلی و ما چند روز طول میکشید تا مشکل رو پیدا کنیم. ولی الان خودم تیم دارم و سر تیم هستم. همه سختی‌های کارآموزیم اینی که الان هستم رو ساخته.

چون الان فصلیه که خیلیا میرن کارآموزی شما هم اگر خاطره‌ای دارید که دوست دارید همه بخونن، کامنت‌های این پست رو برای شما آزاد میذاریم. 🙂

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. نکته‌ای که خیلی عجیبه اینه که در زمینه برنامه نویسی شرکت ها توقعات زیادی از کارآموز دارند. بعضا توی آگهی های کارآموزی برنامه نویسی ۴ یا ۵ تا مهارت رو نیازه که تسلط داشته باشی و این واقعا عجیبه. برای همین قاعدتا شما باید قبل از دوره کارآموزی دوره های آموزشی بگذرونی و در کنارش پروژه کار کنی تا مهارت داشته باشی!

    1. تا حدودی درست می گید. کلا در زمینه برنامه نویسی انتظارات از کارآموز بیشتر از رشته های دیگه هست

  2. سلام. من پایتون رو بخاطر پایان نامه م یاد گرفتم و دوستش دارم اما دوست دارم بتونم کاربردی تر ازش استفاده کنم نه صرفا برای انجام یه پایان نامه..فکر میکنم نرم افزارهایی مثل sql و mysql خیلی کاربردی تر هستن. درسته؟ برای یادگیری اونا چه پیشنهادی دارید؟

    1. سلام وقت بخیر
      sql و mysql سرور به حساب میان. برای یادگیریشون پیشنهاد می کنم حتما سری به سایت w3schools.com بزنید. در کنارش ویدیوهای آموزشی خوبی می تونید توی یوتیوب و گوگل پیدا کنید. در واقع پایتون که یه زبان برنامه نویسی هست، خیلی ربطی به sql و mysql نداره و دو موضوع مجزا هستن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا