بلاگ دانشکار تغییر ماهیت داد! از ظاهر جدید لذت ببرید

استخدامکارآموزی

5 شغلی که کارفرمایان بیش‎ترین استخدام را در آن دارند.

با وجود این‌که امروزه در کشور همه از بیکاری گلایه دارند؛ بسیاری از کارفرمایان در برخی از حوز‌‌‌ه‌‌­ها به شدت به دنبال نیروی کار کاربلد و باانگیزه هستند ولی درصد کمی از آن­ها موفق به انجام این کار می‌­شوند. با توجه به تقاضای بالا این زمینه‌­ها، کارجویان نیز می‌توانند متناسب با استعداد­ها و علایق خود با یادگیری مهارت‌­های هریک از این حوزه­­‌ها به آسانی به شغل مناسب خود دست یابند.

5 مورد از پرتقاضاترین مشاغل شامل موارد زیر هستند:

بازاریابی و فروش

کسب درآمد هریک از شرکت‌­ها کاملا متناسب با این بخش است و در واقع اگر این بخش از شرکت با قدرت عمل نکند، همه‌­ی بخش­‌های دیگر نیز تحت تاثیر قرار می­‌گیرند. با وجود اینکه داشتن تحصیلات آکادمیک در این شغل می­‌تواند موثر باشد ولی توانمندی­‌های شخصیتی و یادگیری مهارت­‌های کاربردی، برای کارفرمایان از اهمیت بالاتری برخوردار است.

بازاریابی دیجیتال و بازاریابی محتوا نیز از مشاغلی‌ست که در سال­‌های اخیر با توجه اهمیت فضای مجازی در بازاریابی، طرفدارهای فراوانی کسب کرده است.

 

استخدام بازاریاب

برنامه نویسی

بسیاری از مشاغل جدید در بستر وب‌سایت­‌ها و اپلیکیشن­‌ها ایجاد شده‌­اند و لازمه ساخت تجهیزات هوشمند نیز استفاده از برنامه‌نویسی­‌های ویژه آن محصولات است. از طرفی حداقلی­‌ترین نیازمندی هر شرکت در دنیای امروزی داشتن یک وب­سایت رسمی است که از آن برای اهداف مختلف استفاده کند.

بنابراین می‌­توان گفت همه سازمان­‌های امروزی به نحوی به یک یا چند فرد ماهر در زمینه برنامه­‌نویسی و مهندسی نرم‌­افزار نیازمند هستند.

البته مانند بسیاری از مشاغل دیگر، داشتن مهارت برای کارفرمایان از داشتن تحصیلات مرتبط بسیار مهم‌­تر است و افراد زیادی از سایر رشته­‌ها نیز با توجه به تقاضای بالا، امروزه در این شغل در حال فعالیت هستند.

استخدام برنامه نویسی

 

مالی و حسابداری

هر شرکتی در هرصورت با بحث­‌های مالی و حسابداری درگیر است و با توجه به پیچیدگی قوانین مربوط به مالیات، بیمه و … لازم است تمرکز خوبی در این زمینه وجود داشته باشد. بنابراین چون هر شرکت حداقل به یک مدیر مالی یا حسابدار نیازمند است، تقاضای این زمینه شغلی هم در بین کارفرمایان بسیار بالا بوده است.

استخدام های حسابداری

مدیریت و مهندسی صنایع

هر سازمان در ابتدا برای تعیین استراتژی کلی خود و تشکیل بخش­‌های مختلف و در ادامه برای مدیریت و توسعه بخش­‌های مختلف خود و عملیاتی کردن بسیاری از اهداف به افرادی در این زمینه نیازمند است. بحث مدیریت گستره بسیار زیادی دارد و در زمینه‌­های مختلف اعم از منابع انسانی، اجرایی، بازرگانی و … خود را نمایش می­‌دهد. مهندسین صنایع نیز وظایف نزدیکی در سازمان‌­ها به بخش­‌های مدیریتی دارند.

 

طراحی گرافیکی و رسانه­‌ای

با توجه به تاثیر جلوه‌­های ظاهری و روش‌­های جدید تبلیغات در فضاهای شهری و مهم‌­تر از آن فضای مجازی در برندینگ هر سازمان و انتقال بهتر محتوا، پروژه­‌های بسیار زیادی در این زمینه تعریف می­‌شوند.  طراحی پوسترها، موشن­‌گرافی، تدوین کلیپ‌­های تبلیغاتی، طراحی تجربه کاربری وب­سایت‌­ها و اپلیکیشن­‌ها و به طور کلی داشتن یک هویت بصری فعالیت­‌هایست که نیازمند افرادی دارای مهارت و خلاق در این زمینه است.

البته بسیاری از کارفرمایان به جای استخدام به صورت پروژه‌­ای و فریلنسری با برخی از افرادی و مجموعه‌­ها در این زمینه همکاری می‌­کنند.

استخدام طراح و گرافیک

پیشنهاد مهم به کارفرمایان

با توجه به تقاضای بسیار بالای نیروی انسانی در زمینه‌­های اشاره شده و از طرفی نبود افراد ماهر به تعداد کافی، روشی که می­‌تواند راهگشا باشد، تعریف فرصت­‌های کارورزی در این زمینه‌­ها و استخدام بعد از یادگیری است. یعنی به جای انتظار چندین ماهه برای یافتن نیروی ماهر، با تعریف پروژه­‌های واقعی برای افراد و دادن فرصت به آن­ها برای یادگیری و انجام پروژه، در زمان زودتری به فرد موردنظر خود با سطح توانمندی متناسب با نیاز شرکت دست یابند.

 

ثبت آگهی کارآموزی یا استخدامی

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. باسلام
    بنده می خواهم از اطلاعات این سایت استفاده کنم و برای گروهی که در مسجد راه اندازی کرده ام ارسال نمایم . تا چه حد می توان به مشاغلی که در این کانال گذاشته اید مطمئن بود و حقوق انها چقدر است ؟

    1. این مطالب با توجه به بررسی فرصت های شغلی تعریف شده در پلتفرم دانشکار و سایر موارد مشابه و همچنین بازخورد هایی که از کارفرمایان گرفته شده است بیان شده است. البته دلایل منطقی دیگری در هر عنوان برای دلایل تقاضای بالای این مشاغل وجود دارد. در مورد حقوق هم چون اکثر شرکت ها خصوصی هستن محدوده ی مختلفی برای حقوق وجود دارد و نمی توان مقدار مشخصی برای در نظر گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا