استخدام

سوالات استخدامی مایکروسافت

تعداد کارمندان مایکروسافت در سراسر جهان حدود 189984 نفر است که این عدد در ایالات متحده به 107344 نفر می رسد. در واقع نرخ اشتغال پس از سال 2020 به شدت افزایش یافته است و طبق یک نظرسنجی، تعداد کل کارمندان مایکروسافت در سال 2020، 163000 نفر بوده است که نسبت به سال 2019 افزایش 13.19 درصدی داشته است و در سال 2021 به 181000 نفر رسیده است که نسبت به سال 2020 افزایش 11.04 درصدی داشته است. ، اما چرا؟ بیایید در این وبلاگ مبنای سوالات مصاحبه استخدامی مایکروسافت را بررسی کنیم و ببینیم چگونه می‌توانیم فرآیند مصاحبه در مایکروسافت را شکست دهیم.

در واقع این وبلاگ به شما کمک می‌کند تا به تمام شک و تردیدهای خود را در مورد استخدام غول های فناوری پاسخ دهید و با سؤالات و پاسخ‌های مصاحبه مایکروسافت، به عنوان نمونه آشنا شوید!

ما در این وبلاگ به موضوعات زیر خواهیم پرداخت:

  • شایستگی‌های اصلی مایکروسافت
  • فرآیند مصاحبه مایکروسافت
  • سوالات مصاحبه رفتاری مایکروسافت
  • سوالات مصاحبه فنی مایکروسافت

شایستگی‌های اصلی مایکروسافت

همکاری: برقراری ارتباط موثر در تیم و بین تیم‌ها.

برای رسیدن به نتایج حرکت کنید: با سرسختی برای انجام تعهدات کار کنید، دائماً به دنبال چالش‌های بزرگتر باشید و خود و دیگران را مسئول بدانید.

تمرکز بر مشتری: ماموریت مایکروسافت این است که هر فرد و هر سازمانی را برای دستیابی به اهداف بیشتر توانمند کند.

تأثیرگذاری با اثر زیاد: متقاعد کردن و تأثیرگذاری موفقیت آمیز دیگران با ارتباطات مؤثر.

قضاوت: بررسی موثر مسائل پیچیده و استفاده از هوش تجاری برای تصمیم گیری مبتنی بر دانش.

سازگاری: توانایی مقابله با موقعیت‌های مبهم و نامطمئن یا مشکلات چابکی.

اکنون که فهمیدید از نظر تناسب فرهنگی از شما در مصاحبه چه انتظاری می‌رود، بیایید جلوتر برویم و بفهمیم که چگونه می‌توانید در مایکروسافت درخواست دهید!

فرآیند مصاحبه مایکروسافت

درخواست برای مایکروسافت: همیشه پیشنهاد می‌شود که در وب سایت رسمی Microsoft Careers مربوط به شغل مورد نظر خود درخواست دهید. همچنین می‌توانید در LinkedIn، Indeed، Glassdoor در میان بسیاری دیگر به دنبال فرصت‌ها باشید. همچنین توصیه می‌شود با کارمندان موجود مایکروسافت ارتباط برقرار کنید تا برای موقعیت‌های شغلی معرفی شوید. هنگامی که استخدام کننده شما را مناسب برای نقشی که به دنبال آن است بیابد، برای مصاحبه آنلاین با شما تماس گرفته خواهد شد.

دوره آنلاین: مایکروسافت دقیقاً دستورالعمل‌های Covid19 را دنبال می‌کند و ایمنی نامزدها و کارکنان را ارتقا می‌دهد. آن‌ها تمام مصاحبه‌های حضوری را در سطح جهانی تغییر داده‌اند تا به صورت مجازی تا اطلاع ثانوی برگزار شود. در این دوره تمام مصاحبه‌ها از طریق Teams یا هر پلتفرم دیگری انجام می‌شود. مخاطب استخدام شما را از پلتفرم مطلع می‌کند و دستورالعمل‌ها و جزئیات مصاحبه را ایمیل می‌کند. آماده باشید تا با به اشتراک گذاشتن مثال‌های خاص از گذشته خود یا ایده‌هایی در مورد چگونگی انجام یک کار خاص، نشان دهید که چگونه شرایط شغلی خود را برآورده می‌کنید. حتماً به اشتراک بگذارید که چگونه مهارت‌هایی که در طول حرفه خود به دست آورده‌اید به نقشی که برای آن مصاحبه می‌کنید تبدیل می‌شود. برای برخی از افتتاحیه‌های ما ممکن است از شما خواسته شود که کد بنویسید، یک نمونه کار خلاقانه به اشتراک بگذارید، یا نمونه‌هایی از کار خود را به روش‌های دیگر ارائه دهید. این دور شامل سوالات رفتاری نیز می‌باشد.

مصاحبه فنی: مصاحبه‌های فنی مبتنی بر حل مسئله است و برتری فنی و شایستگی‌های اصلی را پوشش می‌دهد. شما بر اساس دانش خود از اصول و روش‌های فنی، و همچنین نحوه رویکردتان به حل مسئله، چابکی فنی و توانایی‌تان برای تفکر استراتژیک برای حل مشکلات پیچیده ارزیابی می‌شوید. این مصاحبه همچنین شامل سایر سوالات مبتنی بر شایستگی در مورد رزومه شما خواهد بود. بر اساس نقشی که برای آن درخواست می‌کنید و تجربه‌ای که دارید، چندین دور فنی خواهید داشت.

پس از مصاحبه: در پایان فرآیند مصاحبه، از مدیر یا استخدام کننده بپرسید که چه زمانی می‌توانید منتظر دریافت پاسخ در مورد مراحل بعدی یا تصمیم استخدام باشید. به محض اینکه تصمیم استخدام گرفته شد، استخدام کننده شما نتیجه مصاحبه شما را پیگیری خواهد کرد. به راحتی می‌توانید یک ایمیل تشکر برای استخدام کننده ارسال کنید، که آن را برای مدیر و مصاحبه کنندگان ارسال می‌کند.

در ادامه در این وبلاگ سوالات مصاحبه مایکروسافت، بیایید به برخی از سوالات مصاحبه رفتاری که در حین درخواست در مایکروسافت از شما پرسیده می‌شود نگاهی بیندازیم!

سوالات مصاحبه رفتاری مایکروسافت

در مورد خودتان به من بگویید

برای شما مهم است که روی نقاط قوت، مهارت‌ها، کیفیت‌ها و تجربیاتی که درخواست کرده‌اید تمرکز کنید که با نقش خاص شما در مایکروسافت مطابقت داشته باشد. اکنون، همانطور که همه ما می‌دانیم، مایکروسافت خود یک سازمان بسیار موفق است و از این رو نشان دادن مثبت بودن و اشتیاق شما به شدت توصیه می‌شود. پاسخ باید در حد نکته و مثال باشد. این ثابت می‌کند که می‌توانید به تیمی که قبلاً تأسیس شده است، ارزش بیافزایید.

چرا می‌خواهید برای مایکروسافت کار کنید؟

قبل از شرکت در مصاحبه با هر شرکتی تحقیق خوبی انجام دهید، این بهترین پاسخ را به استخدام کننده می‌دهد. اکنون، مطمئن شوید که پاسخ شما واضح، واقعی و منحصر به فرد است.

به نظر شما سه ویژگی برای کار در مایکروسافت چیست؟

هیچ پاسخ کامل یا درستی برای این وجود ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک تحقیق افراطی در مورد مایکروسافت انجام دهید. مطمئن شوید که سه ارزش یا نکته مهم را پس از تحقیق کامل خود یادداشت کرده‌اید. هر پاسخی که می‌دهید، مطمئن شوید که آن را به مناسب‌ترین روش به استخدام کننده خود ارائه می‌دهید. همچنین مطمئن شوید که برای این پاسخ مثالی بدهید.

در مورد زمانی که در محل کار ریسک کردید به من بگویید

اولاً، در بیشتر موارد در اینجا با سناریوی منفی شروع نکنید. عموماً مردم تمایل دارند به این سوال با سناریوی منفی پاسخ دهند، این یک پرچم قرمز بزرگ است. به این ترتیب شما ایرادات خود را به استخدام کننده نشان می‌دهید دواقع کاری که نمی‌خواهید را انجام می‌دهید. نقاط قوت خود را که دارید و اینکه چگونه برای شما بهترین کار را انجام می‌دهد در نظر بگیرید. علاوه بر این، ممکن است از یکی از همکاران استفاده کنید و همه آن‌ها را در یک موقعیت خاص در اختیار داشته باشید.

سوالات مصاحبه فنی مایکروسافت

مایکروسافت از روشی پیروی می‌کند که به روش STAR به معنی موقعیت، وظیفه، عمل و نتیجه معروف است. در حال حاضر، این یک روش شکل گیری است که آن‌ها نه تنها برای مصاحبه‌های اصلی، بلکه برای مصاحبه‌های ساختگی در موارد خاصی از دورهای فنی، اجرا خواهند کرد. اولین گام این است که آن‌ها یک مصاحبه ساختگی انجام می‌دهند. وقتی مصاحبه ساختگی را انجام دادید، برای دور بعدی واجد شرایط خواهید بود.

مفاهیم فنی، که در این وبلاگ سوالات مصاحبه مایکروسافت پوشش داده شده است، رشته‌ها، برنامه نویسی پویا، ریاضی و آمار، نمودارها، مرتب سازی و جستجو هستند. سوالات زیادی در مورد این موضوعات مطرح می‌شود که در اینجا چند مورد وجود دارد:

سوال اول: یک برنامه کارآمد برای چاپ k بزرگ‌ترین عنصر در یک آرایه بنویسید. عناصر موجود در آرایه می‌توانند به هر ترتیبی باشند.

سوال دوم: کلاس و هدف در C++ چیست؟

کلاس یک نوع داده تعریف شده توسط کاربر است که دارای اعضای داده و توابع عضو است. اعضای داده متغیرهای داده و توابع عضو توابعی هستند که برای انجام عملیات روی این متغیرها استفاده می‌شوند. یک هدف (Object) نمونه‌ای از یک کلاس است. از آنجایی که یک کلاس یک نوع داده تعریف شده توسط کاربر است، بنابراین یک هدف را می‌توان متغیری از آن نوع داده نیز نامید.

سوال سوم: با توجه به آرایه‌ای از اعداد صحیح، تابعی بنویسید که اگر سه گانه (a, b, c  )وجود داشته باشد که a2 + b2 = c2 را برآورده کند، مقدار true را برمی‌گرداند.

سوال چهارم: اضافه بار اپراتور چیست (operator overloading)؟

اکنون این را می‌توان هم در C++  و هم در جاوا پرسید.

Overloading اپراتور یک عنصر بسیار ضروری برای انجام عملیات بر روی انواع داده‌های تعریف شده توسط کاربر است. با بارگذاری بیش از حد اپراتور می‌توانیم معنای پیش فرض را به عملگرهایی مانند +، -، *، /، <= و غیره تغییر دهیم.

سوال پنجم: چگونه می‌توان حافظه را در ++C تخصیص و تقسیم کرد؟

عملگر جدید برای تخصیص حافظه و عملگر حذف برای تخصیص حافظه در ++C استفاده جدای از این‌ها، سوالات زیادی حتی در زبان های برنامه نویسی مختلف پرسیده می‌شود.

این ترفندها را برای شکستن مرحله فنی مصاحبه مایکروسافت خود به خاطر بسپارید.

تکنیک حل مسئله: اولین کار درک سوال یا بیان مسئله است. و سپس جواب را بیابید. به یاد داشته باشید که روش پاسخ دادن به جای پاسخ کامل در اینجا مهم است. شما باید منطق پشت هر یک از موارد استفاده را درک کنید.

یافتن بیش از یک راه حل: ارائه حداقل دو راه حل برای یک دستور برنامه خاص از این طریق بسیار مهم است، حتی اگر یک منطق خاص را فراموش کنید، منطق دیگری از پاسخ شما پشتیبانی می‌کند.

با هر یک از راه حل‌هایی که برای یک مشکل انتخاب می‌کنید شفاف باشید: مبهم بودن به شما کمکی نمی‌کند. گاهی اوقات برخی تمایل به یادآوری پاسخ‌ها دارند که در مرحله فنی کمکی نمی‌کند. برای شما مهم است که با استفاده از هر نوع تکنیکی که به شما در درک راه حل کمک می‌کند، منطق پشت هر سناریو را تمرین کرده و درک کنید. و به این ترتیب می‌توانید با هر یک از راه حل‌هایی که استفاده می‌کنید به جای اینکه فقط یک راه حل را به خاطر بسپارید، شفاف باشید.

ظرفیت تصمیم گیری به موقع: برای شما مهم است که برای یک مشکل خاص زمان تعیین کنید و مطمئن شوید که آن راه حل را در زمان مورد نظر به پایان رسانده‌اید. جمع کردن مشکلات شما کمکی نخواهد کرد و در نهایت هیچ کاری را تمام نمی‌کنید.

امیدواریم که این اطلاعات تمام شک و تردیدهای شما و سؤالات مصاحبه مایکروسافت را پوشش داده باشد. ممنون که همرا ما بودید، در صورت نیاز به درک بهتر، حتماً با همکاران ما در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا