کارآموزی

تفاوت کارآموزی در شرکت های کوچک و بزرگ

متنی از لوران برگر (فردی که تجربه 15 کارآموزی در طول تحصیل را داشته است و نویسنده چند کتاب در این زمینه)

در تابستان یا سایر فصل‌ها معمولا کارجویان به این فکر می‌کنند که آیا کارآموزی در یک شرکت بزرگ را انتخاب کنند یا شرکت‌های نوپا و کوچک.

در ابتدا اصلا نگران نباشید چون شما در هرصورت اشتباهی انجام نمی‌دهید.

وقتی من یک کارآموز بودم ، شرکت‌های بزرگی مانند Fox و NBC و شرکت‌های متوسط مانند BWR و شرکت‌های کوچک دیگری که در فلوریدا یا اورلاندو تاسیس شده بودند، را تجربه کردم. هر کدام از این موقعیت‌های تجربه های متفاوتی به من اضافه کرد.

در شرکت‌های بزرگ، یک کارآموز بر روی یک حوزه عمیق می‌شود و یک کار به خصوص را انجام می‌دهد. یک بخش منابع انسانی وجود دارد که برای هر موردی باید به آن رجوع کند. برای هر کاری یک زمان شروع و پایان وجود دارد. در شرکت‌های بزرگ رویداد‌های دورهمی بزرگ و گاها تفریحی برای همه ی اعضا برگزار می‌شود و شما نیز می‌توانید در آن شرکت کنید. تعدادی زیادی از افراد در شرکت مشاهده می‌شوند ولی فرصت ارتباط عمیق و ملاقات همه ی آن‌ها معمولا به وجود نمی‌آید.

در شرکت‌های کوچک من قادر بودم که ارتباط عمیق تری با افرادی که آن جا کار می‌کردند پیدا کنم. وقتی در این شرکت‌ها کارآموز بودم احساس می‌کردم بیشتر می‌توانم به افراد کمک کنم و مفید باشم. شاید خیلی از کارهایی که انجام می‌دادم قبلا هم در شرکت‌های بزرگ انجام داده بودم ولی تفاوت اصلی در اینجا بود که بیشتر دیده می‌شدم. در شرکت‌های کوچک احتمال اینکه بعد از کارآموزی در همان شرکت استخدام و تبدیل به یکی از اعضای اصلی شرکت درآینده شوم محتمل تر بود. در این شرکت‌ها امکان این وجود داشت که درباره ی مسائل کلی ای که یک شرکت با آن‌ها مواجه است بیشتر بدانم و دید کامل تری پیدا کنم.ولی این شرکت‌ها به اندازه ی شرکت‌های بزرگ با ثبات و شناخته شده نبودند. به طور کلی امروزه کارآموزان سعی می‌کنند یک تجربه چندگانه از کارآموزی داشته باشند. تا رزومه آن‌ها به حالت تعادل برسد و تجربه‌های گرانبهایی از دو نوع مجموعه کسب کنند و در پایان دو کارآموزی تصمیم بگیرند که برای کدام یک از محیط‌ ها ساخته شده اند.”

 

شما هم کارآموزی را تجربه کتید!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. باسلام با کارآموزی جدا موافقم این کار لازم است و باید جزو امور اجباری باشد در این دوره ها فرد به شناختی از خود هم می رسد تازه متوجه می شود باید دنبال آن حرفه برود یا نه؟ فرد متبحر می شود با مهارت وارد کار مورد نظر می شود کار و مشکلات و راه حل ها را می شناسد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا