عمومی

نحوه انتخاب واحد در انواع دانشگاه های سراسری، آزاد و پیام نور

انتخاب واحد در بیشتر دانشگاه ها نیازمند داشتن سرعت عمل بالا است. چرا که برای این که بتوانید بهترین ساعات و بهترین اساتید کلاس بردارید باید سریع اقدام کنید. در ادامه با نحوه انتخاب واحد در سامانه گلستان که در بسیاری از دانشگاه ها کاربرد دارد و هم چنین دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد آشنا خواهید شد.

نحوه انتخاب واحد در سامانه گلستان

نحوه انتخاب واحد پیام نور

نحوه انتخاب واحد دانشگاه آزاد

انتخاب واحد دانشجویان تمام واحد های دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سامانه آموزشیار که به تازگی و از ترم مهر ماه 99 راه اندازی شده است ، انجام می گیرد. پیش از ارائه سامانه آموزشیار ، از سایت سیدا برای تمام امور دانشجویی از جمله پرداخت شهریه و انتخاب واحد استفاده می شد اما با از دسترس خارج شدن این سامانه ، از این پس باید از طریق سایت آموزشیار انتخاب واحد انجام دهید ، شهریه پرداخت کنید و …. در ادامه ، آموزش تصویری انتخاب واحد سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد را ارائه خواهیم داد.


آدرس سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد به نشانی edu.iau.ac.ir می باشد و تمام امکانات سایت سیدا در این سامانه نیز موجود است. دانشجویان جهت انتخاب واحد در سایت آموزشیار ابتدا باید شماره دانشجویی جدید و همچنین رمز عبور خود را در دسترس داشته باشند که نسبت به قبل تغییر کرده است. پیش از آموزش تصویری انتخاب واحد دانشگاه آزاد ابتدا باید اطلاعات لازم برای ورود به سامانه را تهیه کنید :
شماره دانشجویی ورود به سامانه آموزشیار ترکیبی از edu@ + شماره دانشجویی + کد دانشگاه است.
کد مربوط به دانشگاه خود را می توانید از پی دی افی که در ادامه قرار داده می شود ، پیدا کنید. مثلا کد دانشگاه آزاد تهران شمال 157 است و فرضا اگر شماره دانشجویی 123456789 باشد ، شماره دانشجویی ورود به سامانه آموزشیار به صورت زیر خواهد بود:
157123456789@edu

همچنین رمز عبور ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد ترکیبی از شماره دانشجویی + کد دانشگاه است. به صورت زیر :
157123456789


پس از اطلاع از کد دانشگاه ، وارد سایت به نشانی edu.iau.ac.ir شوید که از طریق لینک زیر نیز مستقیم به صفحه زیر هدایت شوید و شماره دانشجویی جدید خود که به صورت edu@ + شماره دانشجویی + کد دانشگاه می باشد در بخش نام کاربری و رمز عبور جدید را که به صورت شماره دانشجویی + کد دانشگاه می باشد در بخش کلمه عبور درج نمایید.

مرحله اول انتخاب واحد

پس از ورود به پرتال شخصی خود در سامانه ، در منوی سمت راست سایت سه گزینه اصلی را مشاهده می کنید. ثبت نام دروس دانشجو ، درخواست مجوز و ارزشیابی اساتید. بر روی عبارت “ثبت نام دروس دانشجو” بزنید و سپس از منویی که نمایش داده می شود مطابق تصویر زیر بر روی گزینه “انتخاب واحد” کلیک کنید.

مرحله دوم نحوه انتخاب واحد


با ورود به بخش انتخاب واحد ، اطلاعات شما به صورت تصویر زیر نمایش داده می شود و باید از قسمت پایین صفحه دکمه “ادامه” را بزنید.

مرحله سوم انتخاب واحد

در مرحله بعدی وارد صفحه انتخاب واحد می شوید و از دو راه می توانید کد درس های ارائه شده در آن ترم را درج کنید. بر روی گزینه انتخاب کلاس درس از دروس دانشجو یا انتخاب کلاس درس از دانشکده دانشجو کلیک کنید.

مرحله چهارم نحوه انتخاب واحد

اگر در گزینه “انتخاب درس از دروس رشته دانشجو” لیست دروس ارائه شده نمایش داده نشود ، از طریق گزینه ” انتخاب کلاس درس از دانشکده دانشجو” استفاده نمایید و یا بالعکس.

سپس در صفحه ای که ایجاد می شود ، کد ارائه در انتخاب واحد را درج و ثبت نمایید.

مرحله پنجم انتخاب واحد

پس از وارد کردن کد درس ، لیست دروس و اساتیدی که آن درس را ارائه داده اند نمایش داده می شود که شما می توانید با توجه به ساعات و روزهایی که امکات حضور در دانشگاه دارید ، یک گزینه را انتخاب کنید.
آموزش تصویری انتخاب واحد دانشگاه آزاد

مرحله ششم انتخاب واحد

آموزش تصویری انتخاب واحد دانشگاه آزاد – نکات مهم در زمان انتخاب واحد

  • دانشجویان حداقل باید در یک ترم 12 واحد درسی اخذ کنند و در صورتی که تعداد واحد ها کمتر باشد ، آن ترم حذف خواهد شد مگر آنکه دانشجوی ترم آخر باشید و دروس باقیمانده کمتر از 12 واحد باشند.
  • انتخاب واحد دانشجویان ترم اول دانشگاه آزاد توسط خود دانشگاه انجام می گیرد.
  • پیش از انتخاب واحد باید میزان شهریه ای را که سامانه در نظر گرفته است را واریز نمایید.
  • با معدل بالاتر از 17 امکان اخذ 24 واحد درسی دارید و با معدل مابین 12 تا 17 می توانید 20 واحد اخذ کنید. دانشجویان مشروط که معدل پایین تر از 12 دارند ، حداکثر می توانند 14 واحد درسی بگیرند.
  • حتما دروس پیش نیاز و هم نیاز را رعایت کنید و طبق چارت انتخاب واحد انجام دهید.
  • دانشجویانی که بدهی داشته باشند ، مجاز به انتخاب واحد نخواهند بود. پس قبل از زمان در نظر گرفته شده برای انتخاب واحد ، از قسمت مدیریت مالی نیمسال های تحصیلی دانشجو و سپس پرداخت الکترونیکی ، شهریه ثابت و متغیر ترم خود را واریز نمایید.

منبع: pasokhbama.com

نحوه انتخاب واحد دانشگاه شاهد

حداکثر واحد مجاز در انتخاب واحد کارشناسی چقدر است؟

برای نفرات برتر حداکثر 24 واحد است.

حداکثر واحد مجاز در انتخاب واحد کارشناسی ارشد چقدر است؟

برای همه دانشجویان حداکثر 12 واحد مجاز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا