با دوره‌های استخدامی یادبگیر و استخدام شو!

مشاهده
ری اکت

چرا باید react.js یاد بگیرید؟

React موجی از محبوبیت را در میان توسعه‌دهندگان front-end  دارد، اما آیا واقعاً باید برای یادگیری آن زحمت بکشید؟

علیرغم رقابت Vue.js و Angular، React ثابت می‌کند که توسعه‌دهندگان برای ساخت اپلیکیشن‌های وب هیجان‌انگیز انتخاب خود را دارند. فرقی نمی‌کند توسعه‌دهنده‌ای باشید که به دنبال ارتقای مهارت‌ها هستید، یا یک رهبر کسب‌وکار که به دنبال بهبود پیشنهاد دیجیتال خود هستید، دلایل زیادی برای یادگیری React وجود دارد. بنابراین با ما همراه باشید.

ما سعی کردیم در این وبلاگ دلایل یادگیری React را به شما ارائه کنیم. پس با ما همراه باشید.

React یکی از محبوب‌ترین فریمورک‌های جاوا اسکریپت برای ساخت برنامه‌های وب پویا و سریع است.

از آنجایی که React بسیار ساده است، به همین خاطر برای توسعه دهندگان جاوا اسکریپت با تمام سطوح مهارت، استفاده در پروژه های جدید یا موجود آسان است.

React در طول عمر نسبتاً کوتاه خود به سرعت در کنار فریمورک‌های جاوا اسکریپت مشابه مانند Vue.js و Angular به محبوبیت توسعه دهندگان تبدیل شده است.

 یادگیری آسان

یادگیری React به عنوان یک توسعه دهنده جاوا اسکریپت فرآیندی آسان و بدون نگرانی است. از آنجایی که React یک چارچوب جاوا اسکریپت است، نحوه و ساختار آن بسیار شبیه به جاوا اسکریپت ساده است. هر مفهوم و ویژگی جاوا اسکریپت می‌تواند در برنامه React شما اعمال شود. این بدان معنی است که می‌توانید React را بپذیرید و اولین برنامه وب خود را با آن در زمان بسیار کمی بسازید. یک دوره آموزش ری اکت مناسب، نیمی از مسیر یادگیری شما را به خوبی هموار می‌کند تا علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، بهره‌وری خود را به شکل بی‌نظیری افزایش دهید.

همچنین می‌توانید به راحتی برنامه خود را از زبانی مانند jQuery به React منتقل کنید. برای توسعه دهندگان جاوا اسکریپت جدید، دسترسی آسان به منابع، دوره‌های آنلاین عالی و مستندات بسیار دقیق از تیم React، شما را با تمام مفاهیم مهمی که برای یک توسعه دهنده کامل React لازم است آشنا می‌کند.

 DOM مجازی سبک

عملیات با استفاده از DOM سریع و سبک هستند، اما رندر مجدد در پاسخ به به روز رسانی داده‌ها معمولاً گران است. برخلاف سایر فریمورک‌های جاوا اسکریپت جلویی، React عناصر UI را با استفاده از DOM واقعی مرورگر ارائه نمی‌کند. React از کتابخانه ReactDOM استفاده می‌کند که نحوه به‌روزرسانی رندرینگ را مدیریت می‌کند.

ReactDOM یک رویکرد DOM مجازی را برای نمایش نماها اعمال می‌کند. این یک نمایش مجازی از تغییرات UI را ذخیره می‌کند، سپس DOM مرورگر را بعداً به روز می‌کند. یک DOM مجازی به‌روزرسانی‌های نمایش را تنها با به‌روزرسانی موارد ضروری در زمان وقوع تغییر به‌جای بازسازی کل برنامه بهبود می‌بخشد.

 ساختار جزء

در ابتدایی‌ترین سطح، یک جزء یک کلاس یا تابع جاوا اسکریپت است. آن‌ها مقادیر ورودی را دریافت می‌کنند که به آن‌ها “props  “گفته می‌شود و عناصر رابط کاربری خاص را در قالب اجزای React برمی‌گردانند. آن‌ها به توسعه دهندگان این توانایی را می‌دهند که رابط‌های کاربری را به بخش‌های مجزا تقسیم کنند تا بتوانند رابط‌های کاربری پیچیده‌تر را ادغام کنند.

کتابخانه React شامل مجموعه بزرگی از اجزای قابل استفاده مجدد است که به شما امکان می‌دهد برنامه‌های وب پویا بسازید. رابط طراحی هر برنامه React اجزایی را برای تشکیل اجزای پیچیده‌تر ترکیب می‌کند که با هم یک درخت مؤلفه را تشکیل می‌دهند. ساختار کامپوننت React به شما این امکان را می‌دهد که ظاهری ثابت برای برنامه وب خود داشته باشید و با استفاده مجدد از همان مؤلفه‌ها، پایه کد خود را گسترش دهید.

عملکرد خیره کننده

برنامه های React سریع و قابل اعتماد هستند. این موفقیت عملکرد در نتیجه چندین روش ایجاد برنامه‌های React رخ می‌دهد.

سیستم DOM مجازی سبک وزن React تغییرات UI را بسیار کارآمدتر رندر می‌کند، زیرا برنامه مجبور نیست هر بار که مقدار حالت یک جزء تغییر می‌کند کل صفحه را دوباره رندر کند. React DOM مجازی و DOM واقعی را کاملاً هماهنگ نگه می‌دارد و در صورت لزوم هنگام تعامل کاربر با برنامه وب، مورد دوم را به‌روزرسانی می‌کند. این کار بار کمتری بر روی مرورگر وارد می‌کند و تجربه کاربری لذت بخشی را ایجاد می‌کند.

از آنجایی که React بسیار انعطاف‌پذیر است، می‌توانید با پیروی از بهترین شیوه‌های React عملکرد برنامه وب خود را بهینه کنید. این روش‌ها به شما کمک می‌کند کد React بهتر و ساختارمندتر بنویسید.

 اشکال زدایی آسان با React DevTools

React Developer Tools یک افزونه مرورگر است که به شما کمک می‌‎کند تا برنامه‌های React را اشکال زدایی کنید. با React Dev Tools، می‌توانید اجزای React را در داخل برنامه وب خود بررسی کنید تا هنگام اجرای یک ساخت توسعه، مشکلات عملکرد را شناسایی کنید. همچنین می‌توانید اجزا، حالت‌ها و قلاب‌های کامپوننت را در درخت کامپوننت React بررسی کنید.

این کار اشکال زدایی برنامه‌های React را آسان‌تر می‌کند و زمان بیشتری برای تمرکز بر ویژگی‌های اصلی برنامه‌تان باقی می‌گذارد. React Dev Tools به عنوان یک بسته npm برای مرورگرهایی مانند Safari در دسترس است.

 زمان توسعه کمتر

استفاده از React برای ساخت برنامه‌های کاربردی وب باعث صرفه جویی در زمان توسعه می‌شود و به شما کمک می‌کند تا برنامه‌های خود را سریع‌تر ارسال کنید.

از آنجایی که React یک چارچوب بسیار محبوب و قوی است، APIها و ابزارهای open-source زیادی برای سرعت بخشیدن به توسعه و کمک به شما در مقیاس‌پذیری از طریق تنظیمات پیچیده وجود دارد. قابلیت استفاده مجدد کامپوننت React بدون شک در زمان برای توسعه دهندگان صرفه جویی می‌کند، زیرا زمانی که می‌خواهند از آن‌ها استفاده کنند نیازی به هدر دادن زمان برای ساخت مولفه‌های مشابه ندارند.

React همچنین از یک رویکرد اعلامی برای مدیریت وضعیت در برنامه‌های کاربردی وب به جای یک رویکرد ضروری استفاده می‌کند. این بدان معنی است که React سازماندهی و نمایندگی حالت را در برنامه شما مدیریت می‌کند تا شما را از اجرای منطق دقیق نجات دهد.

 هزینه توسعه کم

هنگام توسعه برنامه‌های کاربردی وب، هزینه توسعه به طور مستقیم با زمان صرف شده برای ساخت برنامه وب متناسب است. زمان نسبتاً کمی توسعه مورد نیاز برای ایجاد یک برنامه کاربردی وب React با عملکرد استاندارد به هزینه توسعه کمتر تبدیل می‌شود.

همچنین، یادگیری React به شما این امکان را می‌دهد که React Native، یک چارچوب توسعه تلفن همراه بین پلتفرمی را یاد بگیرید. این بدان معناست که شما قادر خواهید بود دانش استاندارد React خود را به کار ببرید و برنامه‌های کاربردی وب خود را به برنامه‌های موبایلی چند پلتفرمی تبدیل کنید.

همه اینها به شما کمک می‌کند تا کارایی را به حداکثر برسانید و به نوبه خود در هزینه‌ها صرفه جویی کنید.

حالت همزمان (Concurrent Mode)

حالت همزمان چیست؟

همه ما قطعاً این را تجربه می‌کردیم.

هر زمان که از یک فرم تکمیل خودکار استفاده می‌کنیم، مکان نما گاهی اوقات ثابت می‌شود که بیشتر در برنامه‌های React به دلیل رفتار رندر آن دیده می‌شود. 

راه مناسب برای رفع این مشکل وجود دارد که استفاده از حالت همزمان است.

حالت همزمان مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید است که به برنامه‌های React کمک می‌کند تا پاسخگو باشند و به خوبی با قابلیت‌های دستگاه و سرعت شبکه کاربر تنظیم شوند.

در حالت همزمان، هیچ مسدودی در رندر وجود ندارد که تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد و از این رو چند ویژگی جدید را فعال می‌کند که قبلاً استفاده از آن‌ها آسان نبود. به عبارت دیگر، اگر در GIT شعبه‌های مختلفی داشته باشیم و همه توسعه‌دهندگان بتوانند بدون ممانعت یا مسدود کردن کسی روی شاخه‌های مختلف کار کنند، به همین ترتیب، React می‌تواند همزمان در به‌روزرسانی‌های مختلف حالت‌ها کار کند.

با این حال، React با ارائه یک رویکرد آسان و سریع برای ارائه یک برنامه، زندگی توسعه دهندگان را ساده می‌کند.

یکی از ویژگی‌های هیجان انگیز حالت همزمان، Suspense است. با این کار، لازم نیست منتظر پاسخ باشید تا چیزی در برنامه ارائه شود.

کامپوننت  Suspense می‌تواند داده‌ها را به شیوه‌ای اعلامی واکشی کند که می‌تواند به بهبود تجربه کاربر کمک کند.

الگوهای React

رویکرد اعلامی اصلی به جای دستورالعمل‌هایی که در مورد چگونگی انجام آن باید انجام شود، بر آنچه باید انجام شود متمرکز است.

کد اعلامی برای پیش بینی بیشتر کد و اشکال زدایی آسان‌تر مفید است.

با پروژه‌های مبتنی بر React، به React نمی‌گویید که چگونه حالت را سازماندهی کند، فقط به React می‌گویید «من به آن وضعیت نیاز دارم» و می‌توانید برای دریافت و تنظیم داده‌های وضعیت به React تکیه کنید. همچنین در سطح بالاتر با کمک React می‌توان به مدیریت حالت جهانی دست یافت که معمولاً از منطق داده‌های رایج در کل سیستم استفاده می‌کند، مانند:

  • داده‌های پروفایل کاربر، یا
  • داده‌های تم، یا
  • داده‌های سفر کاربر

با React می‌توانیم رابط‌های کاربری تعاملی با رویکردی اعلانی ایجاد کنیم و همچنین نماهای ساده‌ای را برای هر حالت در برنامه‌مان طراحی کنیم.

می‌توانید برای به‌روزرسانی مؤثر و ارائه مؤلفه‌های مناسب هنگام تغییر داده‌ها، به React تکیه کنید.

قبل از اینکه ReactJS وارد مرحله شود، ایجاد برنامه های وب پویا بسیار دشوار بود. ReactJS این فرآیند را با کمک یک افزونه جاوا اسکریپت معروف به JSX ساده کرده است. کدهای قابل خواندن توسط ماشین را آسان‌تر می‌کند.

و مقیاس کردن برنامه React بسیار جالب و آسان است.

کامیونیتی فعال

یکی از دلایلی که React یک چارچوب جاوا اسکریپت مطلوب برای ساخت برنامه‌های وب است، انجمن بسیار فعال آن است. تاریخ انتشار اولیه React 29 می 2013 بود. از زمان انتشار آن، آن را توسعه دهندگان گسترده پذیرفتند، و جامعه به شدت رشد کرده است.

طبق آمار Statista، React به عنوان دومین فریمورک پرکاربرد در میان توسعه دهندگان در سراسر جهان قرار دارد.

React برای بسیاری از توسعه‌دهندگانی که برنامه‌های وب سریع، قابل اعتماد و مقیاس‌پذیر را می‌سازند، فریم ورک فرانت‌اند برتر انتخابی است. شرکت‌های بزرگی مانند فیس بوک، دراپ باکس، اینستاگرام و اسکایپ همگی از React برای مزایای آن استفاده می‌کنند.

از آنجایی که React به خوبی از پس سازگاری با بک اند برمی‌آید، به عنوان یک توسعه‌دهنده، هرگز نباید نگران خراب شدن برنامه وب خود به دلیل به‌روزرسانی‌های نسخه React باشید.

در حال حاضر، شما ایده روشنی در مورد اینکه چرا چنین تقاضا برای توسعه دهندگان React و برای React به عنوان یک چارچوب وجود دارد، دارید و می‌توانید یادگیری ری اکت را از همین لحظه آغاز کنید.

React قطعا یک ابزار عالی برای توسعه برنامه‌هایی با اجزای بایت اندازه است که به راحتی قابل درک هستند. یکی از بهترین ویژگی‌های React مدیریت وضعیت اجزا است. شاید متوجه شده باشید که React چگونه به توسعه دهندگان کمک می‌کند تا کدهای پاک‌تر، کمتر و مقیاس پذیرتر بنویسند.

حتماً نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

به خبرنامه دانشکار بپیوند!

اگر می‌خوای از جدیدترین مطالب حوزه‌های مختلف کاری، دوره‌های جدید، وبینارهای رایگان و ... زودتر از همه باخبر بشی، اطلاعات خودت رو ثبت کن تا عضو خبرنامه دانشکار بشی.