بررسی مشاغل

اس ام اس مارکتینگ چیست و چگونه باید اجرا شود؟!

در حال حاضر با توجه به فعالیت اغلب شرکت‌ها در حوزه بازاریابی دیگر دوران بازاریابی تک کانالی به اتمام رسیده است و باید از همه کانال‌های موجود در برنامه بازاریابی شرکت استفاده شود. در این دوران مشتریان انتظار دریافت بهترین تجربه را از کسب‌وکارها دارند.

اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی که بانام بازاریابی متنی نیز از آن یاد می‌شود می‌تواند مکمل خوبی در کنار بازاریابی شبکه اجتماعی شما باشد.

در دنیایی که اگر نگوییم همه می‌توانیم بگوییم بیشتر بزرگسالان از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، استفاده نکردن از بازاریابی پیامکی که یکی از مؤثرترین ابزارها برای رساندن تبلیغات شما به مشتریان شماست، قطعاً اشتباه است. چرا باید امیدوار باشید که مخاطبان هدف شما به‌طور تصادفی تبلیغات شما را مشاهده کنند؟ درحالی‌که می‌توانید دقیقاً همان چیزی را که می‌خواهید آن‌ها مشاهده کنند را ، مستقیماً به تلفن‌های هوشمندشان پیامک کنی

اس ام اس مارکتینگ چیست؟

عبارت “SMS” مخفف عبارت “short message service” یا «سرویس پیام کوتاه» است.
اس ام اس مارکتینگ روشی است که توسط آن کسب‌وکارها و سازمان‌ها از طریق ارسال هدفمند و مبتنی بر مجوز، پیام‌های ویژه، کوپن‌ها، تبلیغات، به‌روزرسانی‌ها و هشدارهای دیگر را برای مشتریان خود ارسال می‌کنند که این پیام‌ها حداکثر 160 کاراکتر هستند. بازاریابی پیامکی مانند بازاریابی ایمیلی یک کانال متعلق به کسب و کار (Owned Media) است.

اس ام اس مارکتینگ چه طور کار می‌کند؟

به‌طورکلی، بازاریابی پیامکی یا بازاریابی متنی شامل یک مرحله انتخاب است. اینجاست که کاربران شماره خود را به یک سیستم خودکار ارسال می‌کنند تا به‌روزرسانی‌ها، کدهای تخفیف و سایر اخبار را مستقیماً در تلفن خود دریافت کنند. هنگامی‌که مشتری پیام اولیه را ارسال می‌کند، یک نرم‌افزار بازاریابی پیامکی شماره تلفن مشتری را در یک پایگاه داده ذخیره می‌کند. سپس نرم‌افزار به‌طور خودکار یک متن تائید ارسال می‌کند. هر زمان که بخواهیم اطلاعات بازاریابی را در قالب پیام کوتاه ارسال کنیم، این شماره بازیابی و استفاده می‌شود. فراموش نکنید کاربران حق‌دارند که در هر زمان از دریافت پیام‌های بیشتر انصراف دهند.

با توجه به تعریف و نحوه کارکرد بازاریابی پیامکی می‌توان آن‌ها زیرمجموعه بازاریابی مبتنی بر مجوز(اجازه) دانست. برای درک بهتر، توضیح مختصری درباره بازاریابی مبتنی بر مجوز یا اجازه “Permission Marketing”  برایتان ارائه کردیم.اریابی مبتنی بر مجوز چیست؟

بازاریابی مبتنی بر مجوز شکلی از بازاریابی است که در آن مشتریان مجوز صریح خود را برای بازاریابی به شما می‌دهند. این می‌تواند از طریق پرکردن یک فرم آنلاین، ورود به یک مسابقه، یا ارسال یک کلمه کلیدی خاص یا یک کد کوتاه باشد.

بازاریابی وقفه‌ای دقیقاً برعکس است. بازاریابان سعی می‌کنند هرکسی را که می‌توانند مورد هدف قرار دهند، به این امید که یک پیام یا پیشنهاد تبلیغاتی موردتوجه مصرف‌کننده قرار بگیرد. بازاریابی مبتنی بر مجوز جایگزین این تبلیغات شده است، زیرا همه ما هرروز با پیام‌های ناخواسته زیادی مواجه می‌شویم.

بازاریابی پیامکی چیست؟

ما به‌عنوان مصرف‌کننده، روزانه در معرض بیش از 3000 پیام بازاریابی وقفه‌ای هستیم. برای مبارزه با همه این پیام‌هایی که برای جلب‌توجه ما مبارزه می‌کنند، ما یک پوسته بیرونی سخت برای جلوگیری از این ارتباط ایجاد کرده‌ایم.

دسته‌بندی و موارد استفاده از اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی

پیام های کوتاهی که برای مشتریان خود ارسال می‌کنید دودسته هستند که هرکدام از دسته‌ها موارد استفاده گوناگونی دارند.

بازاریابی مبتنی بر مجوز دقیقاً از آن پوسته عبور می‌کند این کار را فقط با بازاریابی برای افرادی انجام می‌دهد که علاقه خاصی به پیام‌های خاصی از سمت کسب‌وکار  ابراز کرده‌اند؛ دقیقا همین نکته دلیل اصلی تأثیرگذاری زیاد بازاریابی پیامکی است.

دسته اول

اطلاعات کمپین‌ها: پیام‌های متنی انبوه «یک به چند» هستند. آن‌ها معمولاً برای برقراری ارتباط با تبلیغات (کوپن، فروش و …) یا اطلاعات عمومی (جزئیات رویداد، به‌روزرسانی، هشدارها و…) استفاده می‌شوند.

دسته دوم

پیام‌های تراکنشی: پیام‌های تراکنشی پیام‌های «یک‌به‌یک» هستند که توسط یک رویداد یا رفتار خاص ایجاد می‌شوند. نمونه‌ای از این پیام‌ها می‌تواند تأیید سفارش یا اعلان حمل‌ونقل برای خرید باشد. این پیام‌ها اطلاعات مرتبط را در زمان مناسب به مشتری منتقل می‌کنند.

موارد استفاده از انواع بازاریابی پیامکی

ت تبلیغات کوتاه‌مدت: تبلیغات کوتاه‌مدت در حین فروش یا تخفیفی که کسب‌وکار شما در مدت‌زمان کوتاهی ارائه می‌دهد مفید است. بدیهی است که در صورت کاهش قیمت، مشتریان بیشتر احتمال دارد پول خرج کنند و حتی بیشتر از حد معمول مایل به خرید هستند.

به‌روزرسانی رویداد یا سفارش مشتری:در صورت بروز یک رویداد یا به‌روزرسانی در وضعیت سفارش مشتری شما،  مشتری شما در هر مرحله از تغییرات آگاه خواهد‌بود. این نه‌تنها باعث ایجاد اعتماد می‌شود، بلکه مشتری را نسبت به برند شما وفادار می کند.

یادآوری قرار: هیچ‌چیز بدتر از این نیست که مشتری فراموش کند برای قرار ملاقات خود حاضر شود و سپس مجبور شود دوباره برنامه‌ریزی کند. این نه‌تنها اتلاف وقت شماست، بلکه از دسترسی به مشتری دیگر یا کاربران دیگر به خدمات شما نیز جلوگیری می‌کند. خوشبختانه این مشکل با ارسال یک پیام متنی خودکار با جزئیات قرار ملاقات برای گیرندگان در تلفن همراه به‌راحتی حل می‌شود. این تضمین می‌کند که همه‌چیز به‌خوبی کار می‌کند و هیچ‌کس چیز مهمی را از دست نمی‌دهد.

هشدارهای داخلی: اگر تعداد زیادی کارمند دارید، ارسال پیام‌های فوری (بسته شدن دفتر، به‌روزرسانی‌های اضطراری و غیره) به‌یک‌باره برای همه دشوار است. می‌توانید برای آن‌ها ایمیل بفرستید، اما ممکن است آن را نبینند. پیامک یک‌راه عالی برای تضمین این است که همه پیام شمارا به‌موقع دریافت می‌کنند..

بازاریابی مجدد: زمانی که شما می‌خواهید با استفاده از اس ام اس مارکتینگ مشتری که قبلاً از  کالا یا خدمات شما استفاده کرده است و یا از سایت شما بازدید کرده است را به خرید تشویق کنید در حال انجام
ری مارکتینگ یا بازاریابی مجدد هستید

نظر سنجی: دیگر استفاده رایج از بازاریابی پیامکی برگزاری نظرسنجی است؛ به این شکل که شما از مشتریانتان می‌خواهید میزان رضایت خود را از محصولات یا خدمات شما با ارسال یک عدد یا کد به شما انتقال دهند.
طراحی متن پیام‌های تبلیغاتی که در این کمپین‌ها استفاده می‌شوند به عهده تیم دیجیتال مارکتینگ است.

نظرسنجی با استفاده از بازاریابی پیامکی

اگر توانایی یا علاقه حضور در یک تیم دیجیتال مارکتینگ را دارید حتما به صفحه فرصت های شغلی ما سر بزنید!

چرا باید از اس ام اس مارکتینگ استفاده کنیم؟

 1. فراگیر بودن تلفن‌های هوشمند:

 اگر نخواهیم بگوییم اکثر افراد جامعه می‌توان گفت اکثر افراد بزرگ‌سال در جامعه گوشی تلفن همراهی که قابلیت دریافت پیامک داشته باشد رادارند، پیامک یک‌راه عالی برای دسترسی مستقیم به مشتریان است. با قرار دادن یک پیوند در این متن، بازاریابی پیامکی به شما این امکان را می‌دهد که با کلیک کردن روی یک دکمه، به پایگاه مشتریان خود دسترسی داشته باشد.

2. نرخ تعامل و باز شدن بالایی دارد:

پیامک‌ها نرخ تعامل بالایی برای شما می‌آورند؛ می توانید به نرخ باز شدن 98 درصد فکر کنید.
برخی از گزارش‌های داده محوره آمار و ارقامی ارائه دادند تا تصمیم‌گیری‌ شما راحت‌تر شود.

  • اکثر مشتریان از دریافت پیامک‌هایی از کسب‌وکارها درباره ردیابی حمل‌ونقل، وضعیت/تأیید سفارش و زمان‌بندی یادآوری‌ها/هشدارها استقبال می‌کنند.
  • حدود 35 درصد از مشتریان حتی از اطلاع از پیشنهادات ویژه، تبلیغات و فروش لذت می‌برند.
  • حدود 60 درصد پاسخ‌دهندگان به تحقیقات مایل‌اند توانایی ارسال پیامک به مشاغل در مورد مشکلات پشتیبانی مشتری، ردیابی حمل‌ونقل و وضعیت سفارش، تأیید و لغو را داشته باشند.
  • 95 درصد پیامک‌ها در 5 دقیقه اول خوانده می‌شوند.
  • 22 درصد از پیام‌های متنی باارزش برای دوستان و خانواده ارسال می‌شود.
  • میانگین نرخ بازخرید کوپن تلفن همراه 20 درصد است.
آمار تأثیرگذاری بازاریابی پیامکی

اگر پیشنهاد خاصی دارید که می‌خواهید مشترکانتان فوراً نسبت به آن اقدام کنند، اطلاع دادن به آن‌ها از طریق ایمیل به این معنی است که ممکن است پیام شما را از دست بدهند و به‌موقع برای رسیدن به نتایجی که می‌خواهید مشاهده کنید، اقدام نکنند.

در عوض اگر این پیام به‌موقع را از طریق متن برای آن‌ها ارسال کنید، به‌احتمال‌زیاد زودتر آن را می‌بینند و کاری را که می‌خواهید انجام می‌دهند.
بیش از 90 درصد از مصرف کنندگان اعلان های متنی خود را در عرض یک ساعت پس از دریافت پیامک چک می کنند. این یک آمار فوق العاده بالا است که قطعا باید از آن استفاده کنید.

مثلاً وقتی شما می‌خواهید به مشتریان فعلی خود اطلاع دهید که در عرض یک ساعت، می‌توانند یک محصول را قبل از عموم مردم خریداری کنند. پیام متنی بهترین راه برای انتقال سریع این اطلاعات است.
اجازه دهید افرادی که برای دریافت پیامک شما ثبت‌نام می‌کنند جزو اولین کسانی باشند که از محصولات جدید و فروش ویژه شما مطلع می‌شوند (به مشتریان حس ارزشمندی و احترام بدهید).

3. مکمل بازاریابی ایمیلی است:

اگرچه بازاریابی ایمیلی و پیامکی شباهت‌های زیادی در اجرای استراتژی خود دارند، اما بهترین عملکرد را نیز در کنار هم دارند. می‌توانید از پیامک برای ارسال اعلان‌های فوری استفاده کنید، درحالی‌که ایمیل حاوی محتوای طولانی‌تر و جزئیات بیشتری است.

 4. قابل‌ردیابی است:

به شما اجازه می‌دهد تا به‌راحتی اندازه‌گیری کنید که کدام پیام‌های تبلیغاتی کار می‌کنند و کدام‌یک از آن‌ها کارا نیستند. درنتیجه به شما کمک می‌کند تا به‌طور مداوم کمپین‌های متنی و پیام‌های بازاریابی خود را در سایر رسانه‌های تبلیغاتی بهبود بخشید و به شما امکان می‌دهد زمان و تاریخ دقیقی که مشتریان تبلیغات شمارا می‌خوانند کنترل کنید.

 5. اجازه محور است:

شما فقط می‌توانید پیام‌های متنی را برای مشتریانی که ارتباط با شما را انتخاب کرده‌اند ارسال کنید. این کار فهرست‌های بازاریابی شما را بسیار متمرکز می‌کند، زیرا شامل مشتریانی است که معمولاً به‌طور منظم از کسب‌وکار شما حمایت می‌کنند.

6. برای بازارهای نوظهور عالی است:

اگر قصد دارید در کشورهایی که داده گران است و وای فای کمتر رایج است فعالیت کنید، پیامک کانال بسیار بهتری برای انتقال اطلاعات است.

فواید اس ام اس مارکتینگ

مزایای مختلفی از بازاریابی پیامکی وجود دارد و بر اساس صنعتی که در آن هستید و نحوه استفاده از آن متفاوت است. در اینجا برخی از رایج‌ترین مزایای تجربه‌شده توسط بازاریابان و صاحبان مشاغلی که از پیامک استفاده کرده‌اند را بازگو می کنیم.

فواید اس ام اس مارکتینگ-sms marketting advantages
  • ترافیک ورودی به کسب‌وکار را افزایش می‌دهد.
  • میزان فروش و پایگاه مشتری را توسعه می‌دهد.
  • ضمن ایجاد مشتریان جدید، به مشتریان وفادار پاداش می‌دهد.
  • کمک می‌کند تا ارتباط شخصی قوی‌تری با مشتریان خود برقرار کنید.
  • فوراً با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنید.
  • مشتریان به‌راحتی می‌توانند تبلیغات متنی ارزشمند را برای دوستان و خانواده ارسال کنند.
  • مشتری در جریان کسب‌وکار شماست.
  • مشتری به دلیل عدم دسترسی به بازاریابی، احساس فراموشی نخواهد کرد.

استفاده از اس ام اس مارکتینگ برای چه مشاغلی ضروری است؟

استفاده از این نوع بازاریابی می‌تواند برای هر کسب‌وکاری مفید باشد اما مشاغل خاصی وجود دارند که نمی‌توانند بدون وجود پیامک در استراتژی بازاریابی خود به مسیر ادامه دهند:

 1. فروشگاه‌های تجارت الکترونیک: چه در حال ارسال کمپین‌های تبلیغاتی چه تأییدیه‌های سفارش باشید، پیامک یک ابزار عالی برای فروشگاه‌های تجارت الکترونیک است.

 2. شرکت‌های مسافرتی: پیامک برای شرکت‌های مسافرتی ضروری است چراکه مشتریان به اطلاعات لحظه‌ای نیاز دارند. این شامل به‌روزرسانی زمان پرواز، تغییر ترمینال، لغو، هشدار آب‌وهوا و دیگر اطلاعات است. با اس ام اس می‌توانید دقیقاً آنچه را که باید بدانند به مشتریان بگویید، بدون اینکه نگران باشید که آیا به‌موقع آن را می‌بینند یا خیر.

 3. مشاغل خدماتی که نیاز به‌قرار ملاقات دارند: با ارسال پیامک یادآوری، مطمئن شوید که مشتریان شما هرگز قرار ملاقات را از دست نمی دهند. این باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های هدررفته برای عدم حضور و قرار ملاقات‌های دیرهنگام می‌شود.

 4. سازمان‌های بزرگ با بیش از 100 کارمند: ارتباطات داخلی مهم است، اما برقراری ارتباط با هر کارمند در یک شرکت بزرگ دشوار است. برای اطلاعات فوری، ایمیل خیلی کند است. استفاده از پیامک برای ارتباطات داخلی شما بهترین راه برای اطمینان از اینکه هر کارمند اطلاعاتی را که می‌خواهید برایشان ارسال کنید در زمان مناسب دریافت می‌کند.

استراتژی و اصول استفاده از اس ام مارکتینگ

در این بخش استراتژی و توصیه هایی بر اساس بهترین مطالعات موردی و بازخوردها که برای استفاده هرچه مؤثرتر از بازاریابی پیامکی لازم است را برایتان آورده‌ایم.

قبل از شروع کمپین خود، ارزش آن را دارد که یک استراتژی را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که هدف نهایی شما افزایش فروش و ایجاد مشتریانی است که به کسب‌وکار شما وفادار بمانند و شما می‌خواهید روی مؤثرترین راه برای انجام آن تمرکز کنید. برخی از نکات مهم که باید به خاطر داشته باشید در زیر ذکرشده است.

استزلتژی های اس ام اس مارکتینگ

1. مطمئن شوید که مخاطبین به شما اجازه ارسال پیامک دادند

اولین و مهم‌ترین آن‌ها دریافت مجوز از مخاطبین شما برای ارسال پیامک به آن‌ها است. پیامک نرخ باز شدن بسیار بالایی دارد، اما اگر پیام‌ها را برای افرادی ارسال می‌کنید که آن‌ها را نمی‌خواهند، به شما کمکی نمی‌کند. ناگفته نماند که کسب اجازه برای ارسال پیام های بازاریابی در اکثر کشورها یک امر ضروری و گاهی نیز یک الزام قانونی است.

2. نام شرکت را در پیام‌های خود قرار دهید

قطعاً شما نمی‌خواهید یک کوپن تبلیغاتی برای مشتریان بفرستید درحالی‌که از آن‌ها درست نمی‌دانند که برای استفاده از آن  باید به کجا مراجعه کنند؟!
پس حتما نام کسب و کار خود را در  پیام ها درج کنید زیرا حتی اگر مشتری با این پیام اقدام به خرید محصول شما نکند؛ شما یک گام به سوی آگاهی او از وجود برندتان برداشتید و بودجه صرف شده شما برای  کمپین بازاریابی پیامکی تان هدر نرفته است.

3. یک پیوند (لینک) اضافه کنید

هیچ‌چیز بدتر از یک متن عالی نیست که مخاطب هدف شمارا هیجان‌زده کند اما به آن‌ها نگوید که در مرحله بعد چه‌کاری انجام دهند. گنجاندن پیوند (لینک) مراحل بعدی را مشخص می‌کند، به‌خصوص در کسب‌وکارهای آنلاین که می‌خواهید آن‌ها را به فروشگاه خود بازگردانید.
اگر مخاطبان شما بدانند به کجا بروند، تنها کاری که باید انجام دهند این است که به‌سادگی روی پیوند (لینک) موجود در متن شما کلیک کنند.

  • مطمئن شوید که لینک شما کوتاه و قابل‌مشاهده است.
  • مطمئن شوید که می‌دانید مخاطب خود را به کجا می‌خواهید هدایت کنید.
  • اگر از لینک برای ایجاد ترافیک یا افزایش تعامل استفاده می‌کنید ارزش این را دارد که ابتدا وقت بگذارید و درباره آن خوب فکرکنید.

4. به زمان ارسال پیام توجه کنید

بهترین زمان ارسال پیامک

بدیهی است پیام‌هایی که بین ساعت 9 شب تا 9 صبح ارسال می شوند خوانندگان کمتری دارند. به‌خصوص اگر کسب‌وکار شما خودش در آن ساعت تعطیل است. این قانون برای روزهای تعطیل هم صادق است. اگر می‌خواهید ساعت مناسب را برای ارسال پیامک پیدا کنید باید ساعات اوج استفاده از تلفن همراه را زیر نظر بگیرید. به‌علاوه مطمئن باشید زمانی که کاربران به پیام شما واکنش نشان می‌دهند، سیستم‌های شما آمادگی پاسخ‌گویی سریع به آن‌ها رادارند. اگر مشتری تحت تأثیر قرارگرفته و تصمیم به خرید بگیرد اما شما پاسخ‌گو نباشید به‌راحتی علاقه خود را نسبت به کسب‌وکار شما از دست می‌دهد.

5. از قانون KISS پیروی کنید

اصل KISS بیان می‌کند که اکثر سیستم‌ها در صورتی بهتر کار می‌کنند که ساده نگه‌داشته شوند. این امر در مورد بازاریابی پیامکی نیز صدق می‌کند. تصور کنید به‌عنوان یک مشتری، می‌خواهید به‌راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به خرید کنید.
این به معنای اجتناب از فرآیندهای طولانی ثبت‌نام و مراحل غیرضروری است. شما می‌خواهید مخاطبین شما بتوانند از پیشنهاد شما در سریع‌ترین زمان ممکن استفاده کنند.

6. از تاکتیک‌های شخصی‌سازی استفاده کنید

مردم می‌خواهند احساس خاص بودن داشته باشند. اغلب افراد دوست دارند بااحساس شخصی وارد کسب‌وکار شما شوند، این احساس با وفاداری تفاوت زیادی دارد.
یک‌راه عالی برای افزایش فروش این است که پیامک خود برای شخصی که آن‌ را می‌خواند شخصی‌سازی کنید. کمی وقت بگذارید و برای ساختن الگویی که به شما این امکان را می‌دهد از نرم افراز استفاده کنید تا احساس خاص بودن را به آن‌ها بدهید. فراموش نکنید که شما می‌خواهید یک عنصر انسانی را به مشتریان کسب‌وکار خود اضافه کنید.

7. نتایج اجرای کمپین را بررسی کنید

اگر انتظار دارید برنامه بازاریابی پیامکی‌تان تأثیرگذار باشد باید آن‌ها پیگیری کنید، تعداد انصراف‌ها و تعداد خرید هایی که از هر متن دریافت می‌کنید هر کدام از آن‌ها دلیلی دارند، آن‌ها پیدا کنید؛ بعدازآن درباره اینکه کدام محتوا بهترین پاسخ را دریافت می‌کند تصمیم‌گیری کنید.

8. از پیامک برای تکمیل استراتژی بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید

پیامک را با استراتژی بازاریابی دیجیتال جامع خود ادغام کنید. زیبایی دیجیتال مارکتینگ این است که کانال‌های زیادی در آن وجود دارد که می‌توانید برای تعامل با مشتریان خود از آن‌ها استفاده کنید. همه این کانال‌ها باهم پیوند می‌خورند تا یک سیستم ارتباط بازاریابی ایجاد کنند که کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا با مشتریان و رهبران در مقیاس بزرگ روابطی برقرار کنند.

بازاریابی پیامکی و بازاریابی ایمیلی دو کانالی هستند که بسیار مکمل یکدیگرند. شما می‌توانید از طریق هر دو کانال کمپین ایجاد کنید، استفاده از ایمیل برای درج اطلاعات دقیق‌تر و پیامک برای برقراری ارتباط بیشتر، اطلاعات حساس به زمان یا فوری. بازاریابی دیجیتال را مانند یک ارکستر در نظر بگیرید، بازاریابی پیامکی یک ابزار واحد در آن ارکستر است که نقش خاص خود و البته نقش بسیار مهمی دارد.

استفاده از بازاریابی پیامکی به همراه بازاریابی ایمیلی

برای آشنایی بیشتر و درک عمیق تر بازاریابی دیجیتال مقاله “دیجیتال مارکتینگ چیست؟” را از دست ندهید.

9. دستورالعمل‌های لغو اشتراک را در پیام‌هایتان درج کنید

این بهترین روش (و اغلب یک الزام قانونی) برای همه ارتباطات بازاریابی است؛ اما برای روش‌های مزاحم‌تر مانند پیامک ویژه و مهم است. ارسال پیامک مکرر به افرادی که نمی‌خواهند از شما بشنوند، بیشتر از اینکه منجر به فروش شود، باعث از دست رفتن مشتریان می‌شود. ازآنجایی‌که نرخ باز کردن پیام‌های کوتاه بسیار بیشتر از نرخ‌ ایمیل است، نرخ لغو اشتراک شما نیز بالاتر خواهد بود؛ بنابراین اگر پس از انتشار پیام، تعداد لغو اشتراک‌ها افزایش پیدا کرد، وحشت نکنید.
اما نرخ لغو اشتراک خود را در طول زمان تجزیه‌وتحلیل کنید. هنگامی‌که برنامه بازاریابی پیامکی خود را به‌طور کامل اجرا کردید؛ اگر لغو اشتراک به‌طور غیرمعمول زیاد یا کم شد، پیام را تجزیه‌وتحلیل کنید تا ببینید آیا می‌توانید تشخیص دهید که چه چیزی منجر به تغییر درنتیجه شده است یا خیر.

10. در تبلیغات پیامکی پیشنهادات ارزشمند ارائه کنید

یافتن نمونه‌های خوب بازاریابی پیامکی بدون یافتن ارزش پیشنهادی عالی غیرممکن است. برای استفاده موفقیت‌آمیز از بازاریابی پیامکی، مشتریان شما باید چیز ارزشمندی دریافت کنند. راه‌هایی وجود دارد که می‌توان به کاربرانی که اجازه دریافت پیام‌های بازاریابی را داده‌اند، ارزش پیشنهاد داد. برای مثال:

هدایا: هیچ پیشنهادی به‌اندازه فکر کردن به چیزی رایگان مردم را هیجان‌زده نمی‌کند. بااین‌حال، شما از افزایش ترافیک سایت یا صفحه خود در طول یک هدیه سود زیادی می‌برید. درحالی‌که ممکن است چیزی را به‌صورت رایگان ارائه دهید، با بازدید افراد جدید از سایت شما، فروش بسیار بیشتری را از مخاطبان خود به دست خواهید آورد.

کوپن: کوپن‌ها یک‌راه عالی برای افزایش معاملات به‌صورت عمده هستند. برای مثال، وقتی کاربران کوپنی را می‌بینند، به‌احتمال‌زیاد چیزی را برای بازخرید آن خریداری می‌کنند. این‌یک تاکتیک عالی برای استفاده در سفارشات انبوه یا فقط برای علاقه‌مند کردن تعداد بیشتری از مخاطبان به چیزی در صفحه شما است.

11. از نرم‌افزار مناسب استفاده کنید

اگر قصد دارید به‌طورجدی از پیامک استفاده کنید و اگر می‌خواهید مطمئن شوید، زمان قابل‌توجهی برای انتخاب نرم‌افزار بازاریابی پیامکی مناسب کسب و کارتان اختصاص می‌دهید. ردیابی عملکرد کمپین‌های پیامکی و داشتن نرم‌افزاری که اندازه‌گیری OKR (اهداف و نتایج کلیدی) را ممکن می‌سازد برای راه‌اندازی یک کمپین موفق بسیار مهم است.

کمپین منیجر بودن یکی از جذاب ترین شغل های حوزه دیجیتال مارکتینگ است که ما همه ی فرصت های شغلی مرتبط را برای شما فراهم کردیم، اگر مایل به استفاده از این فرصت ها هستید همین حالا ثبت نام کنید.

پنل یا نرم افزار مناسب بازاریابی پیامکی

انتخاب نرم افزار یا سامانه پیامکی مناسب

بازاریابی پیامکی و خدمات مشتریان پیامکی به چیزی بیش از یک برنامه پیام‌رسانی ساده در تلفن شما نیاز دارد. برخی عواملی که باید در نظر گرفته شوند عبارت‌اند از:

  1. هزینه: همه نرم‌افزارها به شما این امکان را نمی‌دهند که با همان قیمت و هزینه/پیام یکسان به مشتریان خود دسترسی داشته باشید. نرخ ها در سراسر جهان متفاوت است و به چندین عامل دیگر بستگی دارد. اطمینان حاصل کنید که از نرم افزاری استفاده می کنید که با نیازهای شما سازگار است.
  2. سهولت استفاده: اگر از فناوری آگاه نیستید، این تفاوت بزرگی ایجاد می‌کند. شما نرم‌افزاری می‌خواهید که برای شما کار کند تا بتوانید به‌سرعت پیام خود را بدون دردسر ارسال کنید.
  3. الگوها: به دنبال نرم‌افزاری باشید که دارای قالب‌های داخلی بازاریابی پیامکی یا پیام‌های متنی است. این تفاوت زیادی در زمان صرفه‌جویی در هنگام تهیه پیش‌نویس یک پیامک بازاریابی جدید ایجاد می‌کند.
  4. هماهنگی و ادغام با سیستم فعلی: هر کسب‌وکاری دارای یک سری زیرساخت است که فعالیت‌های جاری بر اساس آن انجام می‌شوند؛ پس توجه به اینکه نرم‌افزار خریداری‌شده چقدر مطابق با زیرساخت فعلی شماست و قدرت هماهنگی آن به چه میزان است بسیار اهمیت دارد. ممکن شما نرم‌افزار 100 درصد مطابق با خود را نیابید؛ در اینجا باید چیزی را انتخاب کنید که کمترین اختلال را ایجاد می‌کند و بیشترین هماهنگی را داراست.

در اینجا چند پلتفرم بازاریابی پیامکی وجود دارد که به شما کمک می‌کند پیامک را در استراتژی‌های بازاریابی و خدمات مشتری خود بگنجانید.

معرفی 10 سامانه پیامکی داخلی و خارجی

منابع

https://www.klaviyo.com/blog/what-is-sms-marketing#sms

https://www.sendinblue.com/blog/what-is-sms-marketing/

https://www.slicktext.com/sms-marketing-guide/sms-marketing-overview.php

سوالات متداول

چرا باید از اس ام اس مارکتینگ استفاده کنیم؟

فراگیر است،نرخ تعامل بالایی دارد، مکمل بازاریابی ایمیلی است، قابل ردیابی است و اجازه محور است.

اصول استفاده از اس ام مارکتینگ برای یک کمپین موفق چیست؟

قبل از شروع کمپین خود، ارزش آن را دارد که یک استراتژی را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که هدف نهایی شما افزایش فروش و ایجاد مشتریانی است که به کسب‌وکار شما وفادار بمانند و شما می‌خواهید روی مؤثرترین راه برای انجام آن تمرکز کنید. برخی از نکات مهم که باید به خاطر داشته باشید برایتان ذکر شده است.

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. بازاریابی پیامکی یک راه آسان و سریع برای دستیابی به مخاطب هدف است که باید آن را جدی گرفت. خاصه کسب‌وکارهایی مانند رستوران و آژانس‌های مسافرتی که حیاتشان به پیامک گره خورده است، باید این نوع بازاریابی را جدی بگیرند.
    مرسی از مقالهٔ جامع و مفیدتون ☘️

    1. خیلی ممنون از اینکه مطلب بنده رو مطالعه کردید آقای سپهوندی نطر شما بسیار ارزشنمند هست.

  2. نکات عالی و مفیدی در رابطه با اس ام اس مارکتینگ ارائه شده بود..مرسی

    1. از حسن نظر شما سپاسگزارم خانم کهدویی امیدوارم براتون کاربردی بوده باشه.

  3. نکات خیلی خوبی در خصوص اس ام اس مارکتینگ گفته شده بود ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا